Gå till innehåll

Bengan's 54l nano


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

kk Jo den såg jag, men missa att det bara var 5 dagar sedan ^

vet du hur mycket kalaset kostat? utrustningen som du skaffat för omvandlingen alltså inte akvarie osv.

Sitter och lägger saker i varukorgen på pwss.nu för att få en egen uppskattning men går segt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag ska jag hem till A.nilson och skaffa en lite mjukis att stoppa i karet. Bild kommer senare.

Jag har beställt en 150w MH idag är trött på att ha en huv på karet och det är svårt att komma till.

Den får hänga en bra bit upp innan jag skaffar ett större kar. Jag jagar för fullt redan.;)

Jag har skaffat en korall som ska vara svår, men är en favorit bland korallerna, en Alveopora.

post-2976-14468915100564_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga koraller och riktigt fina bilder. Ser att du också befinner dig i våra södra delar. Har du något bra tips på bra saltvattensbutiker i skåne, förutom zoogiganten där jag varit flera gånger.

/Magnus

Du har även Exotic Zoo i Ängelholm samt BL Discus i Helsingborg som för saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad matar du gorgonian med?

Jag matar med Julian Sprung's Zoo- och Phytoplankton för tillfället. Jag har beställt Ultra Min s, Ultra clam och Seafan från Fauna Marin som jag tror kommer bli bättre för den. Den har polyperna ute så fort jag matar och den ser ut att trivas enormt bra. En mycket vacker korall.:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hämtade två mjukis fraggar hos A.Nilson igår. Det behövs mjukisar i mitt kar.

post-2976-14468915104217_thumb.jpg

En knapp som följde med bland LS:n börjar få lite tendenser till att få fin färg.

post-2976-14468915104392_thumb.jpg

En stenkoralls liftare som också börjar få fin grön färg och den öppnar polyperna mer varje dag. Ska bli kul att se vad det blir av den när den växer.

post-2976-14468915104541_thumb.jpg

Imorgon kanske det blir dags för ett par Occellaris och någon renhållare till sanden. Vi får se imorgon helt enkelt.

post-2976-14468915104062_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en otroligt fin röd & blå Ricordea idag. Den placerades i en stillsam del av karet för att få fästa på en liten sten. Då kilar min pepparmintsräka fram och snor till sig ricordean och tror sig kunna äta den. Han släpper den ovanför en stor hålig sten och givetvis ramlar ricordean ner i ett hål i stenen. Just nu funderar jag starkt på att riva hela aquascapen för att försöka komma åt min ricordea.

GRRRRRRRRRRRR.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...