Gå till innehåll

Startkoraller


Pear

Rekommenderade inlägg

Jag är nubörjare på koraller och vill nu tillsätta några i mitt kar. Vad jag förstår så är mjukkoraller lättast att starta med! Vad har ni för förslag på koraller till mig?

Har ett mycket litet bestånd av knappar gröna på lilia matta samt tre små lila skivanemoner som jag fick av Ted i Västerås. Dom blommar ut fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör på olika skivanemoner (discosoma) - de trivs under massa olika förhållanden. Xenia brukar också rekommenderas, även om den är lite "märklig" då den kan få för sig att gå ner av någon anledning. Då brukar jod rekommenderas. Med skivanemonerna kan du dock inte göra fel, de är nästan alltid utslagna och förökar sig väl. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nubörjare på koraller och vill nu tillsätta några i mitt kar. Vad jag förstår så är mjukkoraller lättast att starta med! Vad har ni för förslag på koraller till mig?

Har ett mycket litet bestånd av knappar gröna på lilia matta samt tre små lila skivanemoner som jag fick av Ted i Västerås. Dom blommar ut fint.

håller med om allt som skrivits, men glöm inte heller att de finns tåliga stenkoraller också. Euphyllia har nämnts, o flakväxande montipora växer ju som gräs. En del acroporor är också mkt enkla, så där kan de va värt att testa med en fragg åtminstone...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...