Gå till innehåll

Anders 675L "in wall" Del.2


Hultis

Rekommenderade inlägg

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

halloj! ja lite sorgligt va det, kunde iof ha varit värre, klarade förvånansvärt många koraller ändå. firrarna sorger jag mer faktiskt.

annars går det bra nu, va till karlstad idag och fick mig lite fler fiskar. (en sandvändare, en mini mandarin och två ocellaris clowner) till att börja med iaf. scopasen och putsarfisken började se lite apatiska ut hemma så jag var tvungen att skaffa lite flera fiskar så dom får nåt nytt att härja med. sen har inge internet hemma nu för tiden (väntar på fibern) men jag ska försöka fixa bilder nån vecka här när jag får tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joda det blev en sväng.

Hittade en liten fin acanthurus nigricans, en bicolor dvärgkejsare och en putsarfisk.

håller tummarna nu för att inte bicolorn ska vara på mina koraller för mycket.

Tycker du får knäppa lite nya bilder på karet och lägga upp!

Hur ser framtidsplanerna ut för karet nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joda det blev en sväng.

Hittade en liten fin acanthurus nigricans, en bicolor dvärgkejsare och en putsarfisk.

håller tummarna nu för att inte bicolorn ska vara på mina koraller för mycket.

Tycker du får knäppa lite nya bilder på karet och lägga upp!

Hur ser framtidsplanerna ut för karet nu?

det låter bra, fina firra det där.. jag har en hel drös me bilder hemma men inget internet.. och på jobbet där jag är nu så är jag glad att det går å skriva överhuvudtaget.. vilket dret dator! ska bara leta upp usb kabeln till kameran vilket inte är det lättaste efter en flytt så ska jag fixa bilder hos farsan.

framtidsplanerna är nog att försöka hålla det vid liv under den varma sommaren. annars har jag inte funderat nåt vidare på det, försöka fylla det sakta men säkert med fisk och sps är väl det enda. setupen är det samma i karet iaf. sen byggde jag revet lägre än sist med 3 högar fritt från rutor så jag kan skrapa dom obehindrat. ser lite klent ut för tillfället men blir nog bättre senare när korallerna kan växa fritt i några år utan att det blir trångt uppåt mot ytan och sidorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bilder på korallerna som dog i flytten sen är det en bild där man ser hur vävnaden total släppte! det såg ut som skinnslamsor som hänge och dingla i strömmen.. sen resultatet på hinklocket fast det blev det dubbla i slutändan. sen en bild på sprickan i ena hörnet på karet som höll på att bli droppen, den gick ända in till siliconfogen så jag visste f*n inte om jag skulle våga fylla det men nu går det =) men att jag inte satte en känga i frontrutan och la ner hela hobbyn är ett faktum, sååååå nära var det, men men nu är jag glad att det är igång igen.

post-1301-14468915415707_thumb.jpg

post-1301-14468915415838_thumb.jpg

post-1301-14468915416034_thumb.jpg

post-1301-14468915416164_thumb.jpg

post-1301-14468915416292_thumb.jpg

post-1301-14468915416421_thumb.jpg

post-1301-14468915416573_thumb.jpg

post-1301-14468915416749_thumb.jpg

post-1301-14468915416874_thumb.jpg

post-1301-14468915416998_thumb.jpg

post-1301-14468915417124_thumb.jpg

post-1301-14468915417253_thumb.jpg

post-1301-14468915417391_thumb.jpg

post-1301-14468915417517_thumb.jpg

post-1301-1446891541765_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack allihopa för feedbacken :) jag har ju som sagt inget internet hemma så det kan ta några dagar att svara :(

jo det har blivit fart på korallerna, ändå ligger jag lite lågt på ca och mg, sist jag mätte för nån vecka sedan låg ca på 380 och mg på 1200 nånting, vet inte om jag ska öka tiden på reaktorn eller om jag ska boosta magnetventilen så det kommer mera co2? jag skulle vilja få upp salthalten först till 1.025 ist för 1.022-23 om det kan vara dä som gör att värdena inte vill gå upp?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Fantastiskt fint bygge!...jag har missat din tråd helt o hållet...skäms lite:smiley9:

väldigt tråkigt med dom koraller som dig...dom va ju helt otroligt färggranna...men det bådar ju gott..du verkar verkligen kunna dina grejer..så det nya nu blir säkert riktigt fint!

MNvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jonas :) det e lugnt.. man kan ju inte flänga runt i varje tråd ;) ja litte bittert va det men men, nåt bra drar det säkert med sig.

synd att jag inte hann fixa bilder igår, fick mig ett gott skratt innan det släcktes i karet iaf, jag skulle ställa rätt lite fraggar som eremit tjuven släpat iväg :arg: jag stod bara och viftade med griptången utanför en grotta och då kikar jag på min scopas samtidigt och får se att han ändrar färg till nåt helt fantastisk!! och kort därefter så kommer den i full fart mot tången och vänder upp stjärten och viftar till den med kirurg knivarna som en galning! helt skogstokigt blev den, det har jag aldrig råkat ut förut att dom kan bli så ettriga? dom brukar bara simma iväg nästan vettskrämda när man sticker ner tången men inte denna inte. nån annan som råkat ut för nåt liknande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Hur går det för dig å karet?

Tja! jorå det går lite framåt, har haft så dåligt med tid för det bara så jag skäms.. har väl oxå börjat få endel cyano på botten men det känns som det kvittar nu under sommaren bara det inte tar överhanden, ska ta ett redigt ryck med karet nån dag bara det blir dåligt väder. måste byta lite fosfat media, köpa nya slangar till vattenpåfyllaren för dom har spruckit m.m. byta vatten är oxå ett "måste" snart känner ja, börjar synas oxå tyvärr..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm så sant svackor har vi alla men ta dig i kragen å ryck upp dig, karet skall inte "kan la kvitta" bara för det är sommar ;)

Ja alla får vi cyano nån gång. jag har lite jag med. bättre att bekämpa innan eller hitta felet innan allt blir en ända röd matta.

Kom igen Anders kom igen,

Kom igen Anders kom igen, :jump:

/C

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä okej, riktigt så illa är det kanske inte men det känns så nästan ;) det gjorde gött att få pumparna rena igår iaf så det kanske orkar hålla nere cyanon med bättre cirkulation...

kom igen, kom igen behöver jag verkligen ;) hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...