Cherokee709 Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Inte just nu, men det kanske kommer in.Men det finns många önskemål på fisk. Citera
Peppz Postat 9 februari 2008 Författare Postat 9 februari 2008 Inte just nu, men det kanske kommer in.Men det finns många önskemål på fisk.Vad är de för firre du är intresserad av? Citera
Peppz Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 Här har ni ännu en i mängden av saltisar i luleå Jasedär. Där är du ju Citera
Svarte_Orm Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Jasedär. Där är du ju Jepp Ska sätta i levande sten i stora burken idag så får se hur mycket man får svära....Vad hette det serverprogrammet du körde? Citera
Peppz Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 Jepp Ska sätta i levande sten i stora burken idag så får se hur mycket man får svära....Vad hette det serverprogrammet du körde?Coolt, blir aquascaping hela eftermiddagen då Clarkconnect! http://www.clarkconnect.com/ Ladda ner community edition, den är gratis. Citera
Svarte_Orm Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Coolt, blir aquascaping hela eftermiddagen då Clarkconnect! http://www.clarkconnect.com/ Ladda ner community edition, den är gratis.Ja det har blivit lite skapande på känsel då vattnet är lika grumligt som ögonen en sen ölkväll Citera
cougar Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 jag sålde mitt kompletta saltkar till thomas i somras. han vill säkert träffa er andra oxå Citera
Losenborg Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Hej på er alla.Köpte av Rolle en firre som inte gör något annat än plockar upp sand från botten och silar ut detta genom gälarna, problemet är att han tömmer gälarna över levande stenen så att det ligger vit sand över allt. I dag tog han sig för att plocka upp alla små snäckskal som jag har i Akvariet och stoppar sedan in dessa i håligheter i LS När jag gett mat till de andra fiskarna så ätaer han inte så tydligen finns något i sanden som han lever på.Fisken är helt vit med lite gult vid huvudet samt ett nion streck vid ögat ca 4 cm lång och smal.Jag har lust att bryta huvudet av den rackaren men fick betala 400 för den så den får väl hållas.Stenlo Citera
Peppz Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 Hej på er alla.Köpte av Rolle en firre som inte gör något annat än plockar upp sand från botten och silar ut detta genom gälarna, problemet är att han tömmer gälarna över levande stenen så att det ligger vit sand över allt. I dag tog han sig för att plocka upp alla små snäckskal som jag har i Akvariet och stoppar sedan in dessa i håligheter i LS När jag gett mat till de andra fiskarna så ätaer han inte så tydligen finns något i sanden som han lever på.Fisken är helt vit med lite gult vid huvudet samt ett nion streck vid ögat ca 4 cm lång och smal.Jag har lust att bryta huvudet av den rackaren men fick betala 400 för den så den får väl hållas.StenloValencienna puellaris? Kan det vara en sådan måntro? Han har haft inne såna, köpte en själv faktiskt. Citera
Losenborg Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Ja det kan det vara, har inte du något problem med att han plockar sand hela tiden och silar ut detta genom gälarna.Stenlo Citera
Peppz Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 Ja det kan det vara, har inte du något problem med att han plockar sand hela tiden och silar ut detta genom gälarna.StenloJoo. men dom äter så. Dom silar gruset genom munnen å sväljer små räkdjur och annat som finns i gruset. Citera
Cherokee709 Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Nice, nu börjar vi vara en hel hoper med folk.Det finns mycket dolt i Luleå Det skulle vara roligt att se vilka ni är, och vad ni har för erfarenheter.Bara Rolle skulle fylla upp sina salt kar, så det finna lite fisk att botanisera bland.Zebrazoma Xanthurum skulle var fin att få tag i, samt en Zebrazoma Flavecsens.//Peter Citera
Svarte_Orm Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 Nice, nu börjar vi vara en hel hoper med folk.Det finns mycket dolt i Luleå Det skulle vara roligt att se vilka ni är, och vad ni har för erfarenheter.Bara Rolle skulle fylla upp sina salt kar, så det finna lite fisk att botanisera bland.Zebrazoma Xanthurum skulle var fin att få tag i, samt en Zebrazoma Flavecsens.//PeterJa det är ett privilegie jag har haft under tiden jag vart på akvariecenter att jag fått se dom flesta som håller på eller har börjat med saltvatten, och vi är en ganska bra skara i dagsläget Rolle kommer ha mer fisk framöver, tanken med dom nya karen och fler i antalet av dem är att kunna hålla ett större parti hemma och ha fler olika arter samtidigt.Än så länge så har det dock sagt slurp på allt så fort det kommit hem nått, men vi får hoppas att han klarar av att hålla efter vårat sug på nya fiskar och allt annat trevligt som man kan befolka karen med./Patrik Citera
Peppz Postat 12 februari 2008 Författare Postat 12 februari 2008 Jisses, när jag startade tråden trodde jag knappt nån skulle svara. Men vi är ju för böveln en hel drös i Luleå Citera
Losenborg Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 Ja som Du säger PEPPZ vi är en hel del som håller på med detta, men mitt förslag om att ordna en träff tillsammans vart tog det vägen ???HÖR AV ER TILL MIG SÅ SKALL JAG FÖRSÖKA ORDNA DETTA , MEN JAG ORDNAR INTE EN TRÄFF DÄR JAG KANSKE STÅR ENSAM OCH TALAR TILL MIG SJÄLV!!stenlo Citera
Cherokee709 Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Det skulle vara kul att byta erfarenheter. Vi kan göra en ICQ, MSN lista på oss.Som Sten säger, en träff vore fint.Vi kanske kan lägga ut nån bild på oss, vi kanske redan känner igen varandra.//Peter Citera
Laggeman Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Det skulle vara kul att byta erfarenheter. Vi kan göra en ICQ, MSN lista på oss.Som Sten säger, en träff vore fint.Vi kanske kan lägga ut nån bild på oss, vi kanske redan känner igen varandra.//Peterhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10365Lägg gärna in info där också. Andra länkar som kan vara kul och av intresse:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5233samthttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=21092 Citera
Losenborg Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Hej PeterHur mycket fick du betala för den där fisken???STENLO Citera
Cherokee709 Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 När jag var där så såg jag ingen ICA affär ) Citera
Peppz Postat 20 februari 2008 Författare Postat 20 februari 2008 Nån som varit å köpt nått levande idag? Citera
Botan Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Jo jag har vart och bokat en kejsare och en fet boxfish, han har fått JÄTTE FINA FISKAR! Citera
Botan Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Peter...jag trodde att du köpte fiskar hos Rolle inte fångar dom i havet...=0) Citera
Peppz Postat 20 februari 2008 Författare Postat 20 februari 2008 Boxfishen var fin!Jag bokade lituratusen, ska hämta imorrn Citera
Cherokee709 Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Den arme F..N som bokade Imperatorn, jag var sugen på den Jag köpte min Salarias Fasciatus som jag väntat på.Det finns mycket mer finns som man vill ha, men det är för, mycket månad kvar i slutet av pengarna just nu.Botan: Jag har många strängar på min lyra, fångar lite här och var. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.