Gå till innehåll

Teds 350 liters hörnburk


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Någon som har id på denna acropora? eller en bild på en större? Min favvo för tillfället. Rosa kropp, lila toppar med gula polyper -dregglar- varför kan inte bara tillväxten på den explodera..

En bild på en av mina två paletter. De är de enda kirurger jag haft som pickar lite på korallerna. Inte mycket men de ger vissa acropora ett nyp ibland.

post-2348-14468915131275_thumb.jpg

post-2348-14468915131388_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted din bild på paletten ser nästan ut som ett fotomontage där du klippt in fisken! Är du säker på att den pickar på korallen då så det inte är så att den äter alger på dem? Mina har jag fått för mig att det är ter ab alger på den då de inte ser ut att nypa efter polyperna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted din bild på paletten ser nästan ut som ett fotomontage där du klippt in fisken! Är du säker på att den pickar på korallen då så det inte är så att den äter alger på dem? Mina har jag fått för mig att det är ter ab alger på den då de inte ser ut att nypa efter polyperna!

nejdå den pickar, vet att robbanisthlm har samma problem. Men jag tycker bara det är bra eftersom den mest utsatta korallen, en blå staghorn drar in sina bruna polyper. Hitills är det endast på den korallen och min "tulpankorall"(minns ej namnet) som är utsatta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Här kommer en bild på en ny invånare. Har altid tyckt att denna firre varit jätteful men nu har jag helt ändrat mig och diggar den verkligen.

Hade besök av Nixon för några dagar sedan och bytte till mig bla en ricordea florida samt lite knappar o annat godis.

post-2348-14468915212244_thumb.jpg

post-2348-14468915212364_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har nya planer till hösten då vi skaffat hus, kommer att uppgradera till 540l som jag ska bygga en skiljevägg med i vardagsrummet. Tänker använda denna burk som inspiration http://www.reefkeeping.com/issues/2007-07/totm/images/1750.jpg

Flytten blir i augusti men jag har redan nu börjat med att ta loss koraller från stenen för att sätta dem på fraggstenar så de är mer lättflyttade. Något jag inte tänkte på när jag startade detta kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Här kommer en bild på akvariet som det ser ut idag.

Kommer att riva akvariet under mitten på juli för att flytta och samtidigt uppgradera till 750l.

Ska bli lite jobbigt att flytta alla koraller men samtidigt ska det bli skönt att få mer utrymme så de kan få växa utan att bränna varandra. Kommer nog inte att satsa på så mycket nya koraller utan låta de jag har växa till sig.

post-2348-14468915611315_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...