Gå till innehåll

Zoanthid?


havre

Rekommenderade inlägg

Någon som känner ingen denna gynnare? Helt ensam, bara ute på natten, drar ihop sig så fort minsta ljus kommer, drar in sig i en grotta och omöjlig att se på dagen. Mitt otränade öga tänkte först på någon form av Zoanthid, men jag trodde de ville vara ute på dagen.

Såg den av en slump på morgonen innan blåljuset var igång, men så fort de tändes drog den in i sin håla.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

jag har något liknande (kanske samma) i mitt kar! har sett ett par st, men de verkar flytta på sig under natten, gör koraller det? mina är också ihopdragna på dagen när de är ljust, men på natten är de 2-3 cm långa utdragna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror det är för att de sprider sig som ogräs och tar över hela karet typ :)

jaha, de lät inge roligt! får hoppas de inte är sådana dårå! ska kolla om jag hittar bilder på glasrosor och jämföra!

en sak som kom upp i mitt huvud var, är glasrosor inaktiva när man har lyset tänt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okey, får hoppas på att de är en anemon då, och inte glasrosor! varför är glasrosor negativa? flyttar glasrosorna på sig också?

dels för dom sprider sej som ohyra och dels för dom bränner andra koraller, glasrosor har fot och kan gå omkring i hela akvariumet har en liten i mitt akvarium som går från rutan ner i sanden och upp till rutan igen lite då och då :) brukar låta dom vara och bara ta bort dom när dom blir stora mina pepparmintsräkor håller dom borta rätt bra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...