havre Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Någon som känner ingen denna gynnare? Helt ensam, bara ute på natten, drar ihop sig så fort minsta ljus kommer, drar in sig i en grotta och omöjlig att se på dagen. Mitt otränade öga tänkte först på någon form av Zoanthid, men jag trodde de ville vara ute på dagen.Såg den av en slump på morgonen innan blåljuset var igång, men så fort de tändes drog den in i sin håla.Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Hm skulle vara skoj om nån visste var detta är. Jag har en liknande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Någon majanosläkting kanske? Zoanthids drar inte ihop sig och är framme under dagen så det skulle jag nog utesluta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svensson Postat 10 februari 2008 Dela Postat 10 februari 2008 Det här kanske är ett riktigt långskott, men kan det inte vara någon slags jellyfish-polyp? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 14 februari 2008 Författare Dela Postat 14 februari 2008 Långskott gillar vi!Någon annan som har en idé? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 14 februari 2008 Dela Postat 14 februari 2008 Bägarkorall tror jag, släng in en fråga till Azur på Zoopet - han kan det härGoogla på bilder med sökord Caryophylliahttp://www.pixbox.se/pic_show_id16407862.htmlMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 14 februari 2008 Författare Dela Postat 14 februari 2008 Tackar Lasse, det ska jag! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 jag har något liknande (kanske samma) i mitt kar! har sett ett par st, men de verkar flytta på sig under natten, gör koraller det? mina är också ihopdragna på dagen när de är ljust, men på natten är de 2-3 cm långa utdragna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Är det inte en liten glasros helt enkelt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Jag tror inte att det är en glasros, däremot en annan liten anemon ur Aiptsia släktet(glasrosornas familj), det finns ett oändligt antal olika småanemoner och alla sprider sig inte som glasrosor... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 okey, får hoppas på att de är en anemon då, och inte glasrosor! varför är glasrosor negativa? flyttar glasrosorna på sig också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 jag tror det är för att de sprider sig som ogräs och tar över hela karet typ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 jag tror det är för att de sprider sig som ogräs och tar över hela karet typ jaha, de lät inge roligt! får hoppas de inte är sådana dårå! ska kolla om jag hittar bilder på glasrosor och jämföra!en sak som kom upp i mitt huvud var, är glasrosor inaktiva när man har lyset tänt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Du kan ju se om den sprider sig ... gör den det är det ju bara att köpa en liten glasrosätande sak... som tar kål på dem hehe... fast om de andra säger att det inte är en glasros är det nog inte det .. jag är bara en nybörjare.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Jag är hundra på att iaf min inte är en glasros. Och min är snarlik den på bilden längst upp. Tror på någon anemon. Min har inte något skelett. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Havre fick svar av Azur http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115131MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Coolt svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 ett som är säkert, de är svårt att bestämma om de är glasrosor eller något annat liknande -bok får se när mitt kar bli överbefolkat -ger upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
imsofly Postat 25 juni 2008 Dela Postat 25 juni 2008 okey, får hoppas på att de är en anemon då, och inte glasrosor! varför är glasrosor negativa? flyttar glasrosorna på sig också?dels för dom sprider sej som ohyra och dels för dom bränner andra koraller, glasrosor har fot och kan gå omkring i hela akvariumet har en liten i mitt akvarium som går från rutan ner i sanden och upp till rutan igen lite då och då brukar låta dom vara och bara ta bort dom när dom blir stora mina pepparmintsräkor håller dom borta rätt bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.