metcrue Postat 15 december 2004 Författare Postat 15 december 2004 Nu har jag entligen fått mitt nya kar, helt verkar det också vara. Nu kan jag entligen börja bygga.
Martin_P Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Ta mycket bilder nu då!Varje skede i uppstartet
maresboy Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 skabli skoj och följa.. försöker övertala tjejen att vi behöver ett 960L men det går åt helvete
metcrue Postat 15 december 2004 Författare Postat 15 december 2004 Jag skall försöka knäppa lite bilder medens jag bygger. Konstruktionen kommer att bli så enkel som möjligt. En ytavrinnings kammare i ena sidan, från denna tas vatten till skummaren (AquaMedic 5000)och rinner vi den ut i akvariet. UVC, skummare och kalkreaktor (AquaMedic)kommer att stå i ett skåp brevid akvariet som skall ljudisoleras på något bra sätt(blymattor, motorumsisolering...?) Äver karet kommer jag antagligen ha två 400wattare eller en 400 och två 250. För cirkulation kommer jag att använda ett gäng streamers som styrs av en multicontrol. Vatten påfyllning blir automatisk med tunzes nivåmätare som jag tycker är grymmt bra och prisvärda. Skall försöka bygga så att så många av pumparna står utanför karet i skåpet som möjligt(till UVC, skummare och kalkreaktor). Vilka pumpar jag skall ha har jag inte riktigt bestämmt mig för, men hoppas på att få tag på något tyst för ett rimligt pris. Maresboy - Köp det utan att hon vet, så gjorde jag. Det var lite onda ord när hon kom hem och såg det men det gick över.
acuario Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Maresboy - Köp det utan att hon vet, så gjorde jag. Det var lite onda ord när hon kom hem och såg det men det gick över.Skrattar så jag ramlar av stolen..............................
Janne Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Jag gjorde något liknande, när vi flyttade till det hus vi bor i nu, jag var och installerade akvariet innan vi hade flyttat in. De förra ägarna fick stora ögon när jag tog fram slagborrmaskinen för borra hål i betongväggen så att jag skulle kunna ha sumpen i pannrummet. Så kom dagen vi skulle flytta in och som en överraskning för min sambo så stod det ett akvarie där. Det står fortfarande ett akvarie där, även om det är ett annat./Janne
wrang Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Köp det utan att hon vet, så gjorde jag. Det var lite onda ord när hon kom hem och såg det men det gick över. Det var väll nästan samma för mig då jag kom hem idag med en färglaser skrivare på 38kg. Siken klump till skrivare fick jag till svar.-Fanns det inga mindre skrivare.... men nu är allt frid å fröjdGrattis skall bli verkligen jätte kul att se dig komma igång med detta monster till kar.
elNico Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Maresboy - Köp det utan att hon vet, så gjorde jag. Det var lite onda ord när hon kom hem och såg det men det gick över.Så typiskt Daniel!
petrol Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Maresboy - Köp det utan att hon vet, så gjorde jag. Det var lite onda ord när hon kom hem och såg det men det gick över.
maresboy Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 haha.. kan va en bra ide.. jag sågade sönder väggen i sovrummet när hon inte var hemma, men givetvis så gick bladet på sticksågen sönder så när hon kom hem så fanns det bara en sönder sågad vägg!! Inga fagra ord där inte.. men nu är hon faktist ganska nöjd..
metcrue Postat 16 december 2004 Författare Postat 16 december 2004 Det gäller att ha sina knep, men det är ju inte ovanligt att man får betala tillbaks ordentligt vid födelsedagar och juletider, oturligt nog så fyll flickvännen i december så det blir några tunga utgifter nu. Men det är helt rätt, stå på er allt för denna hobby., sovrumsväggar, nya hus...
maresboy Postat 1 januari 2005 Postat 1 januari 2005 Ser bra ut.. hur går det med ditt 960??God fortsättning
metcrue Postat 1 januari 2005 Författare Postat 1 januari 2005 Tackar, skall börja fixa med 960 litaren nu efter helgerna kommer dock jobba ganska mycket några månader fram över så det blir inte så mycket tid över för akvariet men desto mer pengar att bränna på det. God fortsättning.
maresboy Postat 1 januari 2005 Postat 1 januari 2005 haha joo det kostar ju en del.. jag får nog vänta med att skaffa ett större kar.. har börjat med 375karet nu... men det kommer nog bli snyggt..
Niclas Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Ahhhh. Nice skummare!!! Lite snyggare än min t.om.
Niclas Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Ha! jag kan se i inframtidenHur sjuttsingen hamnade mitt inlägg före??
metcrue Postat 6 januari 2005 Författare Postat 6 januari 2005 Här är min garderob med skummare, kalkreaktor och uvc.
wrang Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Ha! jag kan se i inframtidenHur sjuttsingen hamnade mitt inlägg före?? Tids förskjutningen du vet. Du bor ju på Sveriges Baksida. Metcrue:Ser bra ut hoppas att du vaderar skåpet bra så man slipper höra denna mastodont skummare..
metcrue Postat 6 januari 2005 Författare Postat 6 januari 2005 Du är inte dålig du Nicklas. Den ser nästan liten ut i denna gigantiska garderob. Nuskall det bara kopplas ihop med. Funderar på att köra en Deltec 4040 till UVC och skummare, vad tror ni om det?
Niclas Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 HAHA Ja trodde att det berodde på att vi allmänt ligger lite före er därnere!
Rekommenderade inlägg