Gå till innehåll

Bilder från Metcrue - 120liter


metcrue

Rekommenderade inlägg

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag vågar inte säga vad jag köpt för då blir jag nog hängd här på forumetsmiley2.gif.

Japp nya kar är kulsmiley4.gif, skall allt ha kvar detta gammla men ett stort med vackra fiskar skall jag allt ha också.

HA HA tala om nu komigen det är härligt att bli lite "hängd"smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad det än är så är det nog inte värre an mitt köp igår! Jag köpte en av akvarielagrets utbytta AM 5000 double skummare, 1.90 hög! Min flickvän bara tittade konstigt på mig o skakade på huvudetsmiley17.gif Ingen aning vad jag ska ha den till men den är klart massivsmiley37.gif

Sådana impuls inköp är helt rätt, så jäkla rätt. Klart man behöver en sådan, jag har själv gått och sneglat på en som står jäkligt dummt placerad vid dörren hos bengan. Helt rättsmiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK här är listan på djur som finns i mitt kar, åtminstone en skall bort!

Karet är på 120 liter.

Acanthurus Sohal 1st

Zebrazoma flevenscens (Gul Kirurg) 1st

Paracanthurus hepatus (Palett Kirurg) 1st

Centropyge flavissimus (LemonPeel) 1st

Salarias fasciatus (Salarias) 1st

Amphiprion percula (Clown) 2st

Heteractis magnifica (anemon) 1st

euphyllia ancora (Hammarkorall) 2st

Acropora SPS 5st

Sarcophyton 1st

Sjögurka 1st

Sniglar 25st

Ormstjärna 1st

Eremiter 4st

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, vi syns vid 13.00. Och visst är det sohalen som skall få ett större kar. Har alltid velat ha denna fisk och här om dagen slog jag till, på en fisk jag titta till lite då och då under ett bra tag. Men i samma stund som jag stoppade påsen i bilen så såg jag hur dollarna ran ur händerna, det är dyrt med nytt akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

I dag hände det något riktigt roligt, eller intesmiley2.gif., i sardinburken. Jag var nere och grejade lite i karet och klumpig som jag är så råkade jag putta till min sjögurka som var på väg ner från en liten färd uppe bland stenen. Och på något märkligt sätt lyckades den falla sett ner och hamnade mitt i min anemon, anemonen reagerade blixt snabbt. Jag var inte lika snabb men fick till slut lirkat ut den stackars gurkan. En snopen anemon, en liv rädd gurka och en akvarist med hjärtatack senare så låg gurkan på sanbotten och magnifican fick en räkbit som kompensation. Nu får vi hoppas att inte gurkan stressats ihjäl av detta.

En dag i Daniels sardinburk. För övrigt mår de flesta innevånarna bra, förutom acroporerna som inte gillar min dvärgkjejsare och endast visar sina polyper när kjejsarn sover.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

För tillfället har jag endast 120 litaren kvar, har lagt ner 375 litaren. Skall starta ett 960 liters nu i höst. Jag skall fixa fram en ny bild på 120 litaren, en del har till kommit.

Förstår att det kan vara lite förvirrande, jag har haften nanocub,220, 375 och ett 120 liters.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...