wrang Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 HAHA Ja trodde att det berodde på att vi allmänt ligger lite före er därnere! beror väll på om man skall gå efter Greenwitch meentime linjen i england eller inte, vemär det då som ligger bakom tiden.
Niclas Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Hehe... Det är bäst att hålla med så ni håller er lugna fina därnere!
Niclas Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Daniel: Kanske lite lyxigt med en fin o tyst Deltec, skummaren lär ju dundra på så pass att man inte direkt tjänar nåt på ljudnivån. Men det är ju klart fina pumpar.
acuario Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Okey Daniel. jag erkänner att jag antagligen kommer att satsa på ett likadant akvarium (ev lite djupare)men inte samma skummare. Detta kar ska husera Ozzy och det ska i huvudsak bestå av fisk som kan vara passande medinnevånare. Frugan verkar inte ha några större invändningar att ha ett 1000L & 735L i vardagsrummet (Vet inte vad det är med henne.) Jag får ta och komma hem till dig snart och kika lite på hur karet ser ut i verkligheten. När tror du att du har fyllt upp det med vatten och sten?
metcrue Postat 6 januari 2005 Författare Postat 6 januari 2005 Jag tycker deltec verkar vara en grymmt seriös och välbyggd pump och bra format(liten). Sant, ljudnivån lär inte spela någon roll, skummaren låter som f... men det skall nog bli tyst med lite isolering, gummilister och "flytande" golv. Hur var det nu föresten med stockholmare, har hört att ni kör med 26 h per dygn för att hinna med, ni är ju lite sega.Svärd - Ännu djupare, det kommer att bli gigantiskt och aldeles underbart. Hur stor är Ozzy nu för tiden föresten? Skall du ha både rev och gigantiskt fisk kar, det blir roliga månadsutgifter. Klart du skall komma och kolla, det kommer ta ett tag, skall schimsa(stavning) bänken så den står rakt, beställa och montera rör och en hel del annat men det går framåt. Såg en Paru i dag som gärna ville simma i mitt kar.
Niclas Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Jodå, jag har själv en HLP4040 tyst o fin, men jag tänkte mest att den var lite lyxig att mata skummaren med om man inte ändå behöver en jättetyst pump. Du kan ju hitta flera alternativ till lägre pris som, eheim, OR, Quiet One.. Tänkte lite på pengarna bara. Men väljer du en Deltec så kommer du inte bli missnöjd.
metcrue Postat 7 januari 2005 Författare Postat 7 januari 2005 Ja, det är sant nicklas och dessutom behöver skummaren inte mer än 2000 l/h, men eftersom det är såpass bra tryck i pumpen skulle den säkert orka driva både skummare och UVC även om den står utanför långt ner i garderoben, tror inte att det finns någon eheim som pallar med det, det vore bra för de är ju lite billigare som du säger. Skall börja räkna på alla rör som behövs idag, det är toppen kul och jätte billigt, du vet ju vilka dimensioner det är på skummaranslutningarna. Och ett gäng kranar i de storlekarna så börjar det sina i plånboken. Men man får jobba som ett svin så man får råd med akvarie grejer och kompensations pressenter till flickvännen(resor, smycken...)
JMAONE Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Och ett gäng kranar i de storlekarna så börjar det sina i plånboken. Men man får jobba som ett svin så man får råd med akvarie grejer och kompensations pressenter till flickvännen(resor, smycken...) GF Kranarna... ruinderade mig!!(kostade mig över 1 000 kr st, finns säkert billigare men jag hade bråttom). Själv jobbade jag som attans samt att jag prioriterade bortbåde bil ochflickvän ha!ha!.
Guest NoName Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 GF Kranarna... ruinderade mig!!(kostade mig över 1 000 kr st, finns säkert billigare men jag hade bråttom). - Helt sjukt juh...
metcrue Postat 7 januari 2005 Författare Postat 7 januari 2005 A, de där kranana är helt sjukt prissatta.
wrang Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 jappz tyvärr så är det så med detta land och PVC grejor.Beställ ifrån tyskland så blir det 1/3 av priset
metcrue Postat 28 maj 2005 Författare Postat 28 maj 2005 Lite nya bilder på mitt lilla kar i väntan på att det stora skall komma igång.
wrang Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 Kanon Daniel. Hoppas att anemonen (den nya) trivs där. Hadde ju sneglat på den nu ett bra tag då du "tog" den framför ögat på mig.Hur trivs plasticus tandborstus vid ytavrinningen? Ser ut att trivas med många fina zooanteller
metcrue Postat 28 maj 2005 Författare Postat 28 maj 2005 Tackar, hoppas att jag kan få lite liv i anemonen den har sträckt ut sig till dubbla storleken som den hadde i affären. Plasticus tandborstus sp trivs utmärkt lyser vackert i blåljuset, lite måste tillsätta spårämnet karies bactus:)
wrang Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 Gött att höra ja jag kom ifrån med en gylta en hammarkorall en sandsjöstjärna å en elefantöra nakensnigel
crille Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Gött att höra ja jag kom ifrån med en gylta en hammarkorall en sandsjöstjärna å en elefantöra nakensnigelvad r det för gylta?
wrang Postat 6 maj 2007 Postat 6 maj 2007 Karet är sig likt då jag såg det idag. Kommer bli en liten uppdatering där hemma då Daniel köpt mitt AM Percul 90 akvarium.
wrang Postat 6 maj 2007 Postat 6 maj 2007 Får väll svara för Daniel´s räkning (Han har inget Internet då han flyttat ut till huset)Karet står i källaren, var där nere och kollade kommer bli himmla fräckt då väl är igång. Sump vid sidan av karet etc
Rekommenderade inlägg