drakfisk Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 ja bengan ska du köpa mitt 375l kar det börjar bli trångt i det andra
Bengan Postat 13 mars 2008 Författare Postat 13 mars 2008 Inatt lämnar jag mitt kar i två veckor för att åka till Mexico. Jag har instruerat människor i omgivningen hur de ska sköta karet. Jag hoppas allt lever och mår bra när jag kommer hem igen. Då ska det jagas snygga SPS och LPS koraler. Håll tummarna för att allt går bra!På återseende!
NephruruS Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Ha en oerhört bra tid i Mexico och hoppas allt lever och frodas även när du kommer hem Mvh
Bengan Postat 22 mars 2008 Författare Postat 22 mars 2008 Sitter pa ett internetcafe och klockan ar 16.15 har. Jag hoppas mitt akvarium mar bra. Gjorde ett provdyk igar och ska pa mandag ut och dyka bland barracudor i ett korallrev i narheten. Det ska bli spannade att dyka i ett riktigt akvarium. Ha det gott!
NephruruS Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Låter spännande och trevligt! Hoppas du får med dig mkt insperation samt kanske några undervattens bilder? Mvh
Bechen Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Låter som semester insperation behöver du inte det har du så det sprutar men kanske lite bilder? Mvh
drakfisk Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 hoppas du får sen en manta (djävuls rocka ) det är så j...la coolt o simma sidan om en sådan man e som en myra jämfört mot dom
Bengan Postat 29 mars 2008 Författare Postat 29 mars 2008 Sitter nu i Amsterdam och vantar pa flyget hem. Jag har haft en toppen semester och jag kan varmt rekommendera Mexico till er som inte varit dar. Jag ar helnojd med resan. Det blev tyvarr ingen dykning, jag hade oturen att bli matforgiftad dagen jag hade bokat dykningen. Jag ska definitivt dit och dyka inom snar framtid. Jag ska lagga upp lite bilder fran semstern sen nar jag kommer hem. Ska bli riktigt kul att se karet igen, har inte varit borta fran det sa lang tid innan. Kanske jag kan se hur koraller vaxt.Ha det riktigt gott alla!
Bengan Postat 31 mars 2008 Författare Postat 31 mars 2008 Det hade skett ett dödsfall i karet under min frånvaro. Min fina Alveopora dog. Jaja, det blir snart till att skaffa nya koraller. Imorgon ska det åka i mer inkörd Ls i karet, så det skapas mer korall plats. Kommer uppdatera med bilder imorgon.
Bengan Postat 2 april 2008 Författare Postat 2 april 2008 Jag har börjat stoppa i min nya inkörda LS i karet. Tar lite i taget för att känna hur revet ska se ut. Imorgon blir det en shoppingrunda efter nya koraller. Jag ska även imorgon testa att köra med ozon. Kom över en begagnad till mkt bra pris och är nyfiken på att se hur det funkar. På återseende!
Bengan Postat 3 april 2008 Författare Postat 3 april 2008 Det blev inga koraller idag, men jag hittade två andra godbitar.
Raur Postat 3 april 2008 Postat 3 april 2008 bengan: Varit på fiske och fiskar i Malmö och handlat? Såg att de hade både de där musslorna (som var jättefina) och drakfisk
Bengan Postat 5 april 2008 Författare Postat 5 april 2008 Jag var och köpte mat(Guppys) till draken idag. Kom hem och stoppade en i karet och den slök den med en gång. Det gick fort! Jag har också idag köpt en luft pump till min ozongenerator som jag precis startat. Jag har satt den på 10mg till att börja med och ska vänta och se om det blir något resultat. Jag hoppas det fungerar bra, det är bara ett experiment. Annars flyter allt på som vanligt. Jag fick en idé idag om att göra om mitt 54l kar till fraggkar. Tänkte börja samla på mig små fraggar som ska få växa till sig innan jag får i gång mitt 250l kar. Det var lite info för dagen.Ha en trevlig helg!
Bengan Postat 6 april 2008 Författare Postat 6 april 2008 Snygg drake!Vad har du för fiskar i karet nu?Tack!Nu har jag:2st Clowner1st LSD Mandarin1st Puellaris1st Palettkirurg1st DrakeTanken är att draken ska få gå i ett annat kar sen när jag fått igång mitt större kar. Jag har väl ungefär ett halvår på mig innan den börjar sikta in sig på min minsta clown.
Bengan Postat 6 april 2008 Författare Postat 6 april 2008 Jag provade att köra med ozon, men det fick min skummare att skumma som attan. Det sprutade skum över golvet. Jag hörde ett högt plaskande från vardagsrummet och fick panik. Jag hann innan det rann över för mycket. Jag väntar att köra med ozon tills jag har en säkrare placering av skummaren. Jag har en tanke om att min Mce 600 ska få skumma till både mitt 120 kar och mitt blivande 250 kar. Jag funderar dagligen på en smart lösning och det återstår att se hur det blir. Men inget ozon för tillfället iaf.
_Manne_ Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 dubbla overflow boxar o en delad retur från sump med skummaren i..
Bengan Postat 6 april 2008 Författare Postat 6 april 2008 Tack för tipset Manne!Lite bilder...Draken när den precis fångat en guppy, med stjärtfenan fortfarande utstickande ur munnen.Närbild på matvraket.Min mussla igår som såg mycket välmående ut. Idag är den död tyvärr. Den var helt ihop skrumpen imorse och jag undrar vad som kan gått fel.
Bengan Postat 7 april 2008 Författare Postat 7 april 2008 En helbild på karet. Tyvärr vill inte alla vara med på bild...
MichaelE Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Min mussla igår som såg mycket välmående ut. Idag är den död tyvärr. Den var helt ihop skrumpen imorse och jag undrar vad som kan gått fel. Snyggt kar du har knåpat ihop Musslan du fick tag på var nån sorts lima sp, de räknas oftast som extremt svåra-omöjliga och jag har bara hört talas om ett fåtal personer som har lyckats få dom att överleva någon längre tid, så det är möjligt att den redan var i kass kondition när du fick den..en jävligt snygg filur men inget man ska försöka sig på riktigt än sålänge det inte kommer ut något nytt specialfoder.Hur stor är din drake?, du är inte orolig för att det kan bli förmycket belastning på ett så litet system som du för nuvarande har?
crille Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Tack för tipset Manne!Lite bilder...[ATTACH]21938[/ATTACH]Draken när den precis fångat en guppy, med stjärtfenan fortfarande utstickande ur munnen.[ATTACH]21939[/ATTACH]Närbild på matvraket.[ATTACH]21940[/ATTACH]Min mussla igår som såg mycket välmående ut. Idag är den död tyvärr. Den var helt ihop skrumpen imorse och jag undrar vad som kan gått fel. dom är väldigt svåra, tyvärr http://www.peteducation.com/article.cfm?cls=16&cat=1903&articleid=2155
Laggeman Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Och här har vi en lokal tråd i ämnet:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20235
Rekommenderade inlägg