Patrik Postat 26 oktober 2009 Författare Dela Postat 26 oktober 2009 näää det måste vara automatiskt hehe...låter faktiskt bra de du säger Mr B får nog kolla efter lite grejortack för tipsetska börja på ett fraggkar imorrn tänkte jagfyra kar ovanpå varandra som är ihopkoppladeså kan man ha lite olika grejor i karenkaren blir cirka 1250mm x 350mm x 300 hög får se imorrn hur det blir Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JFerm Postat 26 oktober 2009 Dela Postat 26 oktober 2009 Automatik är alltid kul Patrik jag har funderat lite ang. din tv du ville montera upp, har du fått upp den än? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 27 oktober 2009 Författare Dela Postat 27 oktober 2009 nää tv är kvar på golvetmen jag har hittat en hiss anordning och den är på vägså vilken dag som helst ska tv upp i taket Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 3 november 2009 Författare Dela Postat 3 november 2009 kör magnesium granulat i den lilla reaktorn "endast" för att kunna styra magnesiumen liteprovar även nya filterhållare....som gör en otrolig skillnad redan tycker jagatt det kan finnas så mycket skit i vattnet visste jag intemen nu ska det bort Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 3 november 2009 Dela Postat 3 november 2009 Kul att se lite teknik! Vad är det för filterbehållare och vad använder du dem till? Är de bara för att plocka partiklar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HyperBamse Postat 3 november 2009 Dela Postat 3 november 2009 hur går det med kisel algerna? gör du något för att få bort dom eller väntar du ut? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 3 november 2009 Författare Dela Postat 3 november 2009 dom försvinner nog så småningom (tror jag )filterna plockar partiklar det blir en brun sörja av detdet samlas i phosfatfilterna och i nitratfilterna annars då blir det stop har ju små microfilter på dessa men dom får man rensa var tredje dagdet slipper jag nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 3 november 2009 Dela Postat 3 november 2009 Intressant, beskriv gärna filterhållarna lite mer! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 5 november 2009 Författare Dela Postat 5 november 2009 storleken på filterhållarna är cirka 320mm högafilterna är 250mm x 60mmrenar bara vattnet så vatten in och vatten utkopplat 25mm rör till dessakör en till alla filter (nitrat,fosfat,kalkreaktor,magnesiumreaktor)den andra sitter innan skummaren, varför? undrar ni kanskebara för att rena vattnet i det totala, det hade ju funkat ändå till skummarenska koppla in en till när mitt fragg kar är färdigtvattnet till karet ska gå genom ett filter från sumpen det blir 4st 130lit karen med mjukkoraller,en med stenkoraller, en med anemoner tror jagden sista kommer inte vara ihopkopplade med dom andradet blir ett karantänkarså är det tänkt idag....sen vet man inte vad som händer på vägen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 november 2009 Dela Postat 5 november 2009 Liknar ett par som finns på bl.a. Biltema, var har du köpt dessa Patrik? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 5 november 2009 Författare Dela Postat 5 november 2009 lokala järnhandelndom skickade efter dess tror det var på Luna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 5 november 2009 Författare Dela Postat 5 november 2009 tog lite bilder på invånarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sultanen Postat 5 november 2009 Dela Postat 5 november 2009 Riktigt riktigt riktigt mäktig! Imponerad! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 november 2009 Dela Postat 5 november 2009 lokala järnhandelndom skickade efter dess tror det var på LunaOk, tackar.Har du koll på hur många Chromisar du har? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 5 november 2009 Författare Dela Postat 5 november 2009 tackarnä har inte räknat dom......där är några stycken ska faktiskt räkna......tror där är 18 st Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 november 2009 Dela Postat 5 november 2009 Imperiatorn kommer göra sig fint i dit kar när den är vuxen....grymt. Hur länge har du haft bluering kejsaren? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 6 november 2009 Dela Postat 6 november 2009 Jag har sökt på Luma och Biltema men kan inte hitta de blåbehållarna du har köpt. De verkar kanon tycker jag. Bra ide med att rena vattnet innan det går in i fosfatfilter osv. Detta måste vara bra för alla som kör Zeovitrektorer också.//Henric Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Treo Postat 6 november 2009 Dela Postat 6 november 2009 Grymt fint Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 6 november 2009 Författare Dela Postat 6 november 2009 kejsarna har inte varit i så länge...nån månad kanskeska höra med järnhandlaren var han har köpt dessa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 6 november 2009 Dela Postat 6 november 2009 Classe har. Dock inte blå men det kanske inte spelar någon roll. Jag är skeptisk mot denna typen av filterhus då de vanligen har en mässingsanslutning. Mässing är som bekant koppar + zink.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 7 november 2009 Författare Dela Postat 7 november 2009 Helt rätt Mr B men jag har lagt lim på mässingen så vattnet rör aldrig vid mässingengängade pvc rör med lim fixar dethåller på att prova olika lim, finns inte så mycket som fäster på denna sort av plast Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 7 november 2009 Dela Postat 7 november 2009 Själv har jag varit inne på att helt enkelt borra ut hella mässingsgängan, och limma något i dess ställe, men som du säger, det är inte vad som helst som fäster mot plasten. Superlim fäster utmärkt, men saltvattnet kan/löser upp superlim över tiden. Ingen smart lösning med andra ord.BTW, jag antar att du kör på något i still med classes 60microns partikelfilter? Ett jämförelsevis grovt nylonfilter.(Det ser ut att vara i det närmsta identiskt på bilderna, men det är lite svårt att avgöra vilken partikelstorlek ett filter tar på bild :- )Hur pass stor effekt har filtret på flödet, om du ska göra en uppskattning?(Eller om du helt enkelt har lust att köra med & utan en filterpatron någon dag när du är där och rotar?)B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 7 november 2009 Författare Dela Postat 7 november 2009 jag har fullt flöde med 25 microns, vad jag kan se iallafallfunkar perfectnu kör jag 3000lit/h på en och 5800lit/h på den andra det märks när den börjar bli full då går det fort, flödet stannar upp rejälthar faktiskt satt ett löst filter på en aquabee 2000lit/h som sitter i karetfick plugga filtert i botten men det funkar också perfectsamlar mycket skit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik Postat 8 november 2009 Författare Dela Postat 8 november 2009 grattis alla fars dag firarefixat lite ögongodis håll till godo.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HyperBamse Postat 8 november 2009 Dela Postat 8 november 2009 Kul att man alltid kan gå in här och få se nya bilder på dina "godisar" Keep up the good work Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.