Gå till innehåll

Varför inte en saltträff i Örebro?


Datate

Rekommenderade inlägg

Man ser ju rätt ofta att det ordnas saltträffar i olika delar i landet. Folk som samlas hemma hos någon och snackar, umgås och tittar på varandras kar. Det finns ju ett gäng saltisar här i Örebrotrakten, så skulle det inte vara möjligt att bedriva sådant även här?

Utan större problem borde man ju säkert kunna bli ett 10-tal.

Förr var ju ReefZone en plats där man kunde träffa på folk med samma intresse och prata fisk å annat trevligt, men nu när ReefZones tid är förbi :ledsen: så träffar man inte på saltisar i samma utsträckning (talar för egen del nu...).

Själv tycker jag iallafall det vore trevligt. Dock är väl mitt problem att jag om 2v börjar jobba ständig helg, vilket betyder att jag endast är ledig lördagar efter 17...

Är det fler som tycker något sådant skulle vara trevligt så kan vi väl föra en liten diskussion om detta i denna tråd.

/ Erik & Linda

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan träffas i vår lokal så småningom - det är liksom en av tankarna med den!

Espressomaskinen laddad, tyska nördtidningar i tidningstället och en trevlig miljö tillsammans med lite godis att titta på i burkarna. Kan det vara något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter trevligt... översätter du tidningarna magnus? Så det blir lite som en lässtund med Magnus?

-Tummen upp

Vi kan träffas i vår lokal så småningom - det är liksom en av tankarna med den!

Espressomaskinen laddad, tyska nördtidningar i tidningstället och en trevlig miljö tillsammans med lite godis att titta på i burkarna. Kan det vara något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer gärna bara tiden finns!!! När man bor mitt ute i ingenting får man sällan prata med någon som har samma intresse så det här blir nog bra det. Magnus kanske kan ge förslag på någon tid när det passar att vara i eran lokal så får vi se hur det passar sig för alla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tidningsvalet får vara valfritt kan vi väl säga då ;-)

Ska jag välja text eller bilder...

Uppriktigt så är det den sociala delen jag ser fram emot mest i och med att vi får klart lokalen! Det ska bli kul att träffas!

Fiskburkarna är färdiga och vi fyller uppp med vatten nu. Korallsystemet hoppas vi få glas till i veckan som kommer. Det ska då komma 2 st specialglas på 350x50 med slipade kanter bl annat - fraggburken ska bli 3,5 m lång!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, ha, Johnny! Du är väl den ende som INTE missat att det går att handla lokalt!

Ted, du är alltid välkommen! Även utan Doris i ölhävartagen!

Kul att så många vill träffas!

Vi återkommer när vi ser hur långt det är kvar tills vi är färdiga!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...