Datate Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Man ser ju rätt ofta att det ordnas saltträffar i olika delar i landet. Folk som samlas hemma hos någon och snackar, umgås och tittar på varandras kar. Det finns ju ett gäng saltisar här i Örebrotrakten, så skulle det inte vara möjligt att bedriva sådant även här?Utan större problem borde man ju säkert kunna bli ett 10-tal.Förr var ju ReefZone en plats där man kunde träffa på folk med samma intresse och prata fisk å annat trevligt, men nu när ReefZones tid är förbi så träffar man inte på saltisar i samma utsträckning (talar för egen del nu...).Själv tycker jag iallafall det vore trevligt. Dock är väl mitt problem att jag om 2v börjar jobba ständig helg, vilket betyder att jag endast är ledig lördagar efter 17...Är det fler som tycker något sådant skulle vara trevligt så kan vi väl föra en liten diskussion om detta i denna tråd./ Erik & Linda Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Vi kan träffas i vår lokal så småningom - det är liksom en av tankarna med den!Espressomaskinen laddad, tyska nördtidningar i tidningstället och en trevlig miljö tillsammans med lite godis att titta på i burkarna. Kan det vara något? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Tycker faktiskt att vi ska ha öl istället för Kaffe , hihi\Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Datate Postat 12 april 2008 Författare Dela Postat 12 april 2008 Magnus: Hehe...tanken var inte långt borta från det förslaget, men tänkte låta dig säga det själv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SkogsflickaN Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Låter trevligt... översätter du tidningarna magnus? Så det blir lite som en lässtund med Magnus? Vi kan träffas i vår lokal så småningom - det är liksom en av tankarna med den!Espressomaskinen laddad, tyska nördtidningar i tidningstället och en trevlig miljö tillsammans med lite godis att titta på i burkarna. Kan det vara något? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Öl kommer finnas i kylen! Vinlådan kan vi kanske dricka ur också - är trött på att flytta den hela tiden... (kanske blir krille ledsen då...)Det beror på vilka tyska tidningar jag ska läsa ur.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SouthernComfort Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Låter jätte roligt count me in Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wOOfer Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Håller med, jag plockar med mig några från trakterna här. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Kommer gärna bara tiden finns!!! När man bor mitt ute i ingenting får man sällan prata med någon som har samma intresse så det här blir nog bra det. Magnus kanske kan ge förslag på någon tid när det passar att vara i eran lokal så får vi se hur det passar sig för alla? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SkogsflickaN Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Tidningsvalet får vara valfritt kan vi väl säga då ;-)Öl kommer finnas i kylen! Vinlådan kan vi kanske dricka ur också - är trött på att flytta den hela tiden... (kanske blir krille ledsen då...)Det beror på vilka tyska tidningar jag ska läsa ur.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Tidningsvalet får vara valfritt kan vi väl säga då ;-)Ska jag välja text eller bilder...Uppriktigt så är det den sociala delen jag ser fram emot mest i och med att vi får klart lokalen! Det ska bli kul att träffas!Fiskburkarna är färdiga och vi fyller uppp med vatten nu. Korallsystemet hoppas vi få glas till i veckan som kommer. Det ska då komma 2 st specialglas på 350x50 med slipade kanter bl annat - fraggburken ska bli 3,5 m lång! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Ni kan räkna med att jag kommer!Det här var ett jättebra initiativ. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard81 Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Jag kommer också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TomKa Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Klart intressant. Räkna med mig åxo. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 12 april 2008 Dela Postat 12 april 2008 Ska "Doris" dricka öl så kan jag tänka mej å köra långt för att vara med. Om man kan vara med som utböling. Doris ute på en repa har jag längtat länge efter att få se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mickeli Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Låter kul jag kommer gärna.MVH/Micke. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Öl kommer finnas i kylen! Vinlådan kan vi kanske dricka ur också - är trött på att flytta den hela tiden... (kanske blir krille ledsen då...)Det var ju på tiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
barneth Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Hej!Jag kommer oxå med om tid å plats stämmer för mig./Micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JustJohnny Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Nu har jag nog missat nått tror jag, den här "lokalen" det pratas om är det en ny butik på gång i örebro eller ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Ha, ha, Johnny! Du är väl den ende som INTE missat att det går att handla lokalt!Ted, du är alltid välkommen! Även utan Doris i ölhävartagen!Kul att så många vill träffas!Vi återkommer när vi ser hur långt det är kvar tills vi är färdiga! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Jag kommer gärna ockå upp om datum osv stämmer! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 2 juni 2008 Dela Postat 2 juni 2008 Bump...Börjar det inte bli läge för en liten träff snart? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Danwid Postat 2 juni 2008 Dela Postat 2 juni 2008 Träff låter trevligt. Kommer gärna dit och får lite insperation. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dallaman Postat 3 juni 2008 Dela Postat 3 juni 2008 är oxå intresserad av en träff men jag kan inte förän 15julioch framöver (då konverterar man till Örebroare från Västkustbo) skulle va trevligt att lära känna folk med samma intresse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 3 juni 2008 Dela Postat 3 juni 2008 Är också intresserad om tillfället är rätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.