Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Se där ja, det blev ju bra bilder Manne !!!

Hur många fiskar har du i karet??

bilderna duger.. vill dock inte säga hur många jag tog från början..

antalet fiskar är förmånga troligtvis.. har inte exakt antal just nu.. då får jag tänka efter ordentligt

men jag är svag för saltfisken.. det är inte helt ovanligt att man ska någonstans för inköp av

någon korall och kommer hem med 2 fiskar istället..

börjar undra lite om zeo'n kommer att funka i akvariet men som sagt innan , tiden får utvisa om det blir något effekt av det hela.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet hur det är med att ta dessa fotona, tur att man har digital kamera!!!:ler:

Det blir väl kanske 1 bra kort på 10 ??

Zeon kommer säkert att funka i ditt kar också, vad har du för dosering till ditt kar??

Tänkte mest på Zeobak och Zeostart 2 ??

grymt nöjd med mitt inköp av kamera, men shit vad man får öva för att få till det :)

ang zeo så kör jag zeobak 6 droppar varannan dag, starten är 1,2-1,8ml dagligen

något åt det hållet, kan ju glömmas ibland , får ut en ganska ljus mulm nu , skakar med 3-4

dagars mellanrum.. zeofood någon gång då o då, vill gärna bli brun hinna på rutan dagen efter,

så det är ganska sällan jag tillsätter det..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med Zeostart 2 då, den skall ju doseras varje dag och det är ju den som bla tar ner Nitrat och Fosfat.

ang zeo så kör jag zeobak 6 droppar varannan dag, starten är 1,2-1,8ml dagligen

något åt det hållet, kan ju glömmas ibland , får ut en ganska ljus mulm nu , skakar med 3-4

dagars mellanrum.. zeofood någon gång då o då, vill gärna bli brun hinna på rutan dagen efter,

så det är ganska sällan jag tillsätter det..

starten = zeostart 2.. sorry om du inte förstod..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver nog inte oroa dig om zeon. Tar nog bara längre tid iom du har så mycket belastning...Det är ju bra att du har tålamod iaf. Ja både dit kar och dina fiskar är nåt extra..

börjar undra lite om zeo'n kommer att funka i akvariet men som sagt innan , tiden får utvisa om det blir något effekt av det hela.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här äntligen fått någon vettig bild på en av mina två nya sandvändare.. så här kommer två bilder.

Den ena bilden är precis tagen när han/hon ska gama i sig en ny mun sand att filtrera.

ganska coolt foto om skärpan hade varit perfekt..

post-3404-14468916328488_thumb.jpg

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+31+220&pcatid=220

mvh Manne

post-3404-1446891632869_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Bengan, Karet rullar på hyfsat bra just nu, det ända tråkiga är lite att mina kalkalger börjar

gå tillbaka nu , var ju så kanon bra i början ., får se vad man kan göra åt det..

mvh manne

snygg burk manne!!! ang kalkalgerna så brukar dom försvinna när

det blir näringsfattigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt foto Manne! Nästan lika bra som det jag tog på min Salarias som sjöng opera. ;)

Någon gång så lyckas man lite ut över det vanliga, hade man bara haft mer tålamod o tid så hade man nog kunnat få till riktigt coola bilder lite oftare.

riktigt snygga bilder....som vanligt.

Tackar jonas.

snygg burk manne!!! ang kalkalgerna så brukar dom försvinna när

det blir näringsfattigt

jsså på det viset.. det var lite ny information, då borde det hänga på zeo'n faktiskt.

det är inte så att man missat någon tillsats eller så.. ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja lite så, sen har jag för mig att dom som kör vodka oxå har mindre kalkalger,

så näringen har nog betydelse, men sen när du har mycket sps kan det vara

skönt att inte ha för mycket kalkalger, käkar mycket kalk:(

vi får se hur det går, en del hänger uppenbarligen på kh värdet. dock upplever jag det mer

'levande' med kalkalger än utan.. själva stenen ser lite tråkigare ut om det inte finns kalkalger på

den enligt mitt personliga tycke.. smaken är ju som baken.. delad..

får se om det går o köra lite kh på runt 7 nu då ett tag o se om dom kommer tillbaka.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo..

var tvungen o läsa på lite i kamerahandboken igen idag :snurrig: man är ju nyfiken o se vad den kan.

men man blir inte så mycket klokare av det känns det som, men hoppas på att man blir bättre

och bättre ju mer som 'fastnar' i skallen på en hur man nu ska använda kameran bäst.

här kommer 18 bilder i tre inlägg från akvariet med diverse testinställningar på kameran.

post-3404-14468916332841_thumb.jpg

post-3404-14468916333236_thumb.jpg

post-3404-14468916333637_thumb.jpg

mvh Manne

post-3404-14468916332639_thumb.jpg

post-3404-14468916333041_thumb.jpg

post-3404-14468916333435_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...