Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ser riktigt bra ut Manne! Stor skillnad från senast jag såg det. :ler:

tackar bengan.. då är det som det ska vara..! vill ju att det ska utvecklas hela tiden..

så får vi se hur det ser ut sen när träffen blir av.. , är dukigt sugen o pela lite på ditt 60 macro

och se om man ska ha ett likvädigt.. *mumma*

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Var ock hälsade på Bengan här på forumet och kollade in hans SPS burk...

alltid trevligt och snacka lite salt o träffas och ta en fika. fick även nöjet o

träffa Anders också en kort stund.

Något avis på 'flamen' bengan har, vädigt vacker fisk som tillför en vacker röd färg i akvariet.

fick nöjet o testa hans kamera med ett macro objektiv en stund också. , Sen efter det så

for vi vidare till NetONnet och inföskaffade ett objektiv till min kamera.. :)

post-3404-14468915811097_thumb.jpg

Sigma 50/2,8 EX DG MACRO NIKON

Det är ett budget alternativ som ska vara mycket skarpt och prestera bra för sin klass.

Har testkör det lite i mitt RSM där obektivet kommer lite mer till sin rätt, då man måste vara

ganska nära sitt motiv. (bilder kommer i den tråden senare.)

Har även tagit någon bild i det stora akvariet. testat o fottat lite både fisk o korall.. inser att

det är enklare att fotta fisken med detta nya objektiv än det som kom med i kittet. Betydligt

smidigare att få en rimligt skarp bild på en fisk i farten.

Några vettiga nytagna bilder här.

post-3404-14468915811346_thumb.jpg

Acanthurus leucosternon , Akvariets Konung.

post-3404-14468915811525_thumb.jpg

Zebrasoma desjardini , Otroligt vacker när han spänner upp sig.

post-3404-14468915811702_thumb.jpg

Paracanthurus hepatus , med ett par tre prick på sig som vanligt, kommer o går hela tiden

post-3404-14468915811157_thumb.jpg

Euphyllia glabrescens? , fick ju bli en korall bild också, står ca 5cm innanför glaset.

Imorgon bär det av mot 08a, på en liten semester ett par dagar. ett besök på triton

är inplanerat, går ju inte att missa när tillfället kommer.

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Roligt att det blev ett objektiv Manne! Det var trevligt att ni kom och instämmer i att det alltid är trevligt att snacka lite salt. Bilderna ser bra ut och jag ser fram emot att se ännu fler bilder. :ler:

det var kul o se ditt kar och att zeon redan kickat in lite.. och planerna för nanot tycker jag du

ska ta tag i omgående.. borra o fixa.. vill du ha hjälp så säg till.. du kan ju passa på nu medans

du väntar på belysningen..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kört med eller utan blixt?

Fina foton, själv är jag klicket iväg från att beställa ett macro.

utan blixt.. tycker färgerna stämmer bra utan, med blixt ser det fel ut.. sen får man mecka lite

med inställningarna i kamerahuset för att få till det perfekt.. men det kommer , öva öva.

har man ett 'djupt' kar ska man definitivt ta 90-100mm macro som ett tips.. om man vill

ha rikigta 'close up' bilder.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jätte fina bilder

du får ta och fota lite hema hos mej när karet är igång

tja.. vi kan väl träffas och snacka lite salt, sen vill man säkert se det live när du dratt

igång med sten o koraller osv.. sen är man ju själv nybörjare både på salt o kamera..

men man lär sig..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prima bilder Manne!

Vi får se till o träffas när du kommer hem så jag kan ta o testa ditt nya objektiv också. ;)

Du behöver inte vara orolig för at dina koraller sta växa dig ur karet, jag kommer ta över en del av dem en när mitt nya kommer igång. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prima bilder Manne!

Vi får se till o träffas när du kommer hem så jag kan ta o testa ditt nya objektiv också. ;)

Du behöver inte vara orolig för at dina koraller sta växa dig ur karet, jag kommer ta över en del av dem en när mitt nya kommer igång. :ler:

är hemma nu..! har bara kollat in i karen utan belysning.. ser sådär ut just nu.. då vi nu

inte varit hemma o mossan matat fiskarna så har det inte varit "öppet" i huset.. så tempen

igår när vi kom hem vid midnatt var inte rolig o se.. över 30 i deet lilla och 29,7 i det stora

vid midnatt utan belysning.. så man får se om något tagit stryk.. har sett att vissa fragga o skivor har antingen försvunnit eller flyttat på sig resp att min taggis har flyttat på dom..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo..

det mesta i karet har repat sig nu efter en värmebölja i karet..

har införskaffat min första mussla, Tridacna Crocea. var inte det lättaste att få rättvisa

bilder på musslan faktisk men har bifogat 2 st här. den har inte slagit ut sig ordenkligt men

det kommer säkert med tiden så får vi se om den överlever i akvariet.

post-3404-14468915835589_thumb.jpg

mvh Manne

post-3404-14468915835406_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...