_Manne_ Postat 12 maj 2009 Författare Dela Postat 12 maj 2009 stämmer.. kan meddela att den putrar på i sin lila gång..! inga större förändringar faktiskt.har lagt mitt krut på det lila ett tag.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 12 maj 2009 Dela Postat 12 maj 2009 Men Manne, din ramp är ju ute på annons, vad är det som är nytt nu då? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 maj 2009 Författare Dela Postat 12 maj 2009 Men Manne, din ramp är ju ute på annons, vad är det som är nytt nu då?gjort ett byte av belysningen, hemskt lik den rampen du har fast.. ..med 250w mh.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 12 maj 2009 Dela Postat 12 maj 2009 Bilder!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 maj 2009 Författare Dela Postat 12 maj 2009 Bilder!!!ska mecka en del innan det händer anders... tycker att en hel del färg försvann nu med nyarampen.. ser mest brunt o grönt ut just nu. sen ska den hängas i taket denna gång så det blir lite lättare om man ska ner i baljan och göra något. som det är nu skymmer mina stag som rampenligger på en del i sidled, men det löser sig sen..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 12 maj 2009 Dela Postat 12 maj 2009 Vad sitter det i för lampor i den nya rampen då?En bild eller två på rampen borde du ju kunna få till. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 maj 2009 Författare Dela Postat 12 maj 2009 Vad sitter det i för lampor i den nya rampen då?En bild eller två på rampen borde du ju kunna få till. kan se senare om tid finnes. uppbokad i princip hela dan.. det sitter 2st blv14k i rampenoch en ny giesemann 14k. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2009 Författare Dela Postat 16 maj 2009 här kommer två bilder på en temporärt placerad ramp, den ska hängas i taket när tillfälle ges.vet inte riktigt hur jag ska lösa det lite snyggt i taket då jag tvivlar att innertak's plattornaorkar med 30kg.alla tips motages ang upphängning. (har wire kittet) sen ang mhlampa så även där hade jag varit tacksam för bra tips för att behålla färgerna. (250w)mvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 16 maj 2009 Dela Postat 16 maj 2009 här kommer två bilder på en temporärt placerad ramp, den ska hängas i taket när tillfälle ges.vet inte riktigt hur jag ska lösa det lite snyggt i taket då jag tvivlar att innertak's plattornaorkar med 30kg.[ATTACH]33191[/ATTACH] [ATTACH]33192[/ATTACH]alla tips motages ang upphängning. (har wire kittet) sen ang mhlampa så även där hade jag varit tacksam för bra tips för att behålla färgerna. (250w)mvh ManneSnygg armatur. Du kan inte gå upp på vinden och sätta några brädbitar som du kan fästa vajern i? Trä vajern genom taket och fäst det ordentligt i brädan./Johan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 16 maj 2009 Dela Postat 16 maj 2009 Tipps till upphägning DIY. Som kan bli fint med lite färg..http://www.reefkeeping.com/issues/2009-04/diy/index.php Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2009 Författare Dela Postat 16 maj 2009 Snygg armatur. Du kan inte gå upp på vinden och sätta några brädbitar som du kan fästa vajern i? Trä vajern genom taket och fäst det ordentligt i brädan./Johandet går tyvärr inte johan, vi har ju 1 1/2 plan's hus. hade sett tokigt ut där uppe med två vajararhängandes mitt i rummet. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2009 Författare Dela Postat 16 maj 2009 Tipps till upphägning DIY. Som kan bli fint med lite färg..http://www.reefkeeping.com/issues/2009-04/diy/index.phpdet är ett sett, men inte i min smak denna gång, annars är det en cool lösning om man kan rörmocka lite.tack för länken.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2009 Författare Dela Postat 16 maj 2009 detta är en gammal byggbild på hur det ser ut i taket.! (04a)hur tycker ni man ska göra. rampen väger runt 30kg. Aquamedic för dom som inte visste.3*250w + blårör t5tror att jag dessutom att jag "missar" brädorna om jag bara skulle dra en skruv i wirekittet somkom med lampan. , vill ju inte sabba takskivorna förmycket heller.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 16 maj 2009 Dela Postat 16 maj 2009 finns där nu ignet stand mott som där ska vara mellan reglarna? visst fasiken är det så? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2009 Författare Dela Postat 16 maj 2009 finns där nu ignet stand mott som där ska vara mellan reglarna? visst fasiken är det så?inte en anning, är inte någon byggare direkt.! tror inte takskivan orkar med vikten då den verkar "klammrad" i reglarna typ. dom har ju säkert haft någon häftpistol med tryckluft när dom satt upp taket. snabbt o smidigt.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 16 maj 2009 Dela Postat 16 maj 2009 finns här ingen snickare här inne på sg som kan svara på det så ska jag ta reda på det till dejpå mondag tror inte heller du ska sattsa på att hänga den i skivorna.du kan inte knakka med typ en skruvmejsel eller något för att höra var reglarna sitter? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 16 maj 2009 Dela Postat 16 maj 2009 Tittade inte så noga när jag var hos Er i okt. Syndc/c måttet på glesen skall/bör vara 300mm då en skiva är 2400mm.Det finns ett instrument som "hittar" reglar. Kanske kan låna en av en byggare i närheten. Vi har en på jobbet, synd det är en bit att köra.Hur många fästpunkter skall du ha?Finns något som heter Duomax som vi hänger armaturer med på jobbet.Dock väger inte dom vi sätter upp 30kg men kanske 10kg.Kolla denna länk/Johandetta är en gammal byggbild på hur det ser ut i taket.! (04a)[ATTACH]33211[/ATTACH]hur tycker ni man ska göra. rampen väger runt 30kg. Aquamedic för dom som inte visste.3*250w + blårör t5tror att jag dessutom att jag "missar" brädorna om jag bara skulle dra en skruv i wirekittet somkom med lampan. , vill ju inte sabba takskivorna förmycket heller.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 17 maj 2009 Dela Postat 17 maj 2009 Hur är möjligheterna i väggen?? Två väggkonsoller borde klara biffen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2009 Författare Dela Postat 17 maj 2009 Tittade inte så noga när jag var hos Er i okt. Syndc/c måttet på glesen skall/bör vara 300mm då en skiva är 2400mm.Det finns ett instrument som "hittar" reglar. Kanske kan låna en av en byggare i närheten. Vi har en på jobbet, synd det är en bit att köra.Hur många fästpunkter skall du ha?Finns något som heter Duomax som vi hänger armaturer med på jobbet.Dock väger inte dom vi sätter upp 30kg men kanske 10kg.Kolla denna länk/Johannu skulle du ju bott granne med mig.. men ack.. skivorna är 60*120 "bara" någon typ av färdiglaminerad takskiva. cc måttet på glesen kan inte vara 300mm det får plats 5 hela gles plus 2 halva i var sin ytterkant om man kollar på bilden, o detta på ett mått 1200mm. upplever på bilden att glesen är ca 100 o glappet imellan ockå ca 100, finns det sådan byggstil ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2009 Författare Dela Postat 17 maj 2009 Hur är möjligheterna i väggen?? Två väggkonsoller borde klara biffen.väggen hade funkat, men som du vet så har jag ju en aquamedic till rsmet som har samma upphängning som denna jag ska hänga upp nu, hade varit absolut snyggast med samma lösningtill båda.! stilrent o fint.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 17 maj 2009 Dela Postat 17 maj 2009 väggen hade funkat, men som du vet så har jag ju en aquamedic till rsmet som har samma upphängning som denna jag ska hänga upp nu, hade varit absolut snyggast med samma lösningtill båda.! stilrent o fint.mvh manneSåg att det var lätt att missförstå mig....sätt konsolerna så högt upp så du kan använda vajrarna ändå...Misstänkte att du skulle se det så.....men håller helt klart med att det är snyggast när det blir enhetligt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2009 Författare Dela Postat 17 maj 2009 Såg att det var lätt att missförstå mig....sätt konsolerna så högt upp så du kan använda vajrarna ändå...Misstänkte att du skulle se det så.....men håller helt klart med att det är snyggast när det blir enhetligt.så hade man kunnat göra också.. får lägga den lösningen till listan.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 17 maj 2009 Dela Postat 17 maj 2009 nu skulle du ju bott granne med mig.. men ack.. skivorna är 60*120 "bara" någon typ av färdiglaminerad takskiva. cc måttet på glesen kan inte vara 300mm det får plats 5 hela gles plus 2 halva i var sin ytterkant om man kollar på bilden, o detta på ett mått 1200mm. upplever på bilden att glesen är ca 100 o glappet imellan ockå ca 100, finns det sådan byggstil ?mvh manneOm dina skivor är 1200mm så har glesen ett cc 200mm. Visst kan man ha det så. (Gipsskiva=cc300) Precis som du skrivet så är det nog inte gips iallafall om man kolla på den fasade kanten.Så "första" hela gles centrum är ju då 200mm från skarven. Andra 400mm osv.Jag hade måttat ut det och skruvat upp 4st krokar. Då får du 7,5kg/fästpunktoch det skall det fanimej hålla för. /Johan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 maj 2009 Författare Dela Postat 17 maj 2009 Om dina skivor är 1200mm så har glesen ett cc 200mm. Visst kan man ha det så. (Gipsskiva=cc300) Precis som du skrivet så är det nog inte gips iallafall om man kolla på den fasade kanten.Så "första" hela gles centrum är ju då 200mm från skarven. Andra 400mm osv.Jag hade måttat ut det och skruvat upp 4st krokar. Då får du 7,5kg/fästpunktoch det skall det fanimej hålla för. /Johandet är en träfiber skiva snarlik vanlig spånskiva kan man säga, som sen är folijerad med vit plast.om man bara kör genom skivan o sen i en gles , kommer det då att hålla med bara två fästpunkter ?om jag plockar bort taklisten i kanten bör man kunna avgöra om man får träff på gles innan man börjar skruva upp den.!känns som detta kan bli lite struligt,mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 17 maj 2009 Dela Postat 17 maj 2009 det är en träfiber skiva snarlik vanlig spånskiva kan man säga, som sen är folijerad med vit plast.om man bara kör genom skivan o sen i en gles , kommer det då att hålla med bara två fästpunkter ?om jag plockar bort taklisten i kanten bör man kunna avgöra om man får träff på gles innan man börjar skruva upp den.!känns som detta kan bli lite struligt,mvh manneJag har skissat upp ditt tak så du ser hur det bör se ut med hjälp av bilden du visa.Första glesen ligger i en skarv mellan två plattor.Nästa gles centrum ligger 200mm från skarven.Så följande fästpunkter kan du ha.Skarven200mm från skarven400mm från skarven600mm från skarven800mm från skarven1000mm från skarven1200mm från skraven (ny skarv.Om du klarar dig med två fästpunkter vet jag inte. Men sätter du en tjock/stor takkrok för lampor och får den att fästa bra så tror jag inte det är några problem.Tänk hur mycket en kristallkrona vägen, det hänger oftast bara i en krok./Johan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg