Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mumma. Du får borsta tänderna oftare så det inte blir så mycket rester efter en övergång med borsten! Ett tips är att använda tandkräm! -skrattar hysteriskt

Har du fått upp bägge ramperna nu då med linserna och det svarta plexit på plats?

Linserna är på båda , plexi på en.. har inte haft tid till mer.. Var i Halmstad igår på äventyrslandet?? , fanns dock väldigt få karuseller som kidsen vågade sig på.

Idag blir det snart Skånes djurpark,

Har röjt o pysslat i karet nu medans kidsen sover midda. Finns ett antal fraggar på pavona kaktus , styloporan , brun/blå staghorn även grön.. Grön montipora osv , skogat lite dvs..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Belysningsbytet verkar gå i possitiv riktning, har bra tillväxt på flera koraller , några stod i skuggan för andra som nu får mer ljuse o det blir en markant skillnad på tillväxt kanten , nu på ett par veckor så har jag fått hoppet om att få i lite fler koraller i sps alt LPS varianter då jag har betydligt mindre skuggade ytor..

Min hysterix verkar också gilla ljuset då den har börjat växa lite som tänkt o färgen kryper mer o mer mot det håll som man vill ha den.. Rosa.

Min kejsare har fått byta ägare då jag helt enkelt vill minska ner på dom större fiskarna o gå vidare med lite anthias istället..

Har laggt ut flera fiskar på köp o sälj som en del av förändringen i karet.

Har rensat upp en del o fått fram fin sandyta för sandvändarna att jobba på..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara hålla med om Hystrixen, min fragg växer också på bra och är fint rosa, även om jag gillade den som den var hos dig förut, med mer lila polyper. :)

Jag vill ha min rosa rosa , inte vinröd , kul att din mini fragg från mig lever o frodas.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den växer på bra, snart dags för en ny fotosession så du kan få se hur den växer, både den och den blå acron som börjat växa neråt över limmet nu med.

Låter som du börjar bli en sps freak helt o hållet :) , själv limmade jag på lite fraggar på pelaren igår.. Den blåa från fragghyllan samt en till "fragg" från kuben strax under.. Så får vi se hur A.millepora trivs där, om den nu trivs.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, inte mitt fel att de verkar funka bättre än många knappar och riccordeor tex. Hade hellre haft en massa av dem, men det är inte alla som trivs i mitt kar, inte ens dina fulknappar som du inte kan bli av med. :)

Jäkligt lustigt det där med vad som trivs o inte.. Du får hitta lite roliga spser samt lps arter o testa runt lite..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Testade fosfat med Hanna checkern idag , 0.04 blev resultatet..

Kh var 9,6 vilket känns perfekt.

Har städat ur o bytt media i fosfat filtert, så kan det tugga ett tag nu hoppas jag.

Tömt skummarkoppen då den var full imorse.. Usch vilken goja det blir.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt med lite förändring. :) Skulle vara kul att göra ett besök snart så man får se vad som hänt. :)

/André

Du är alltid välkommen Andy , har ju en skuld också att klara av.. Jobbar på en förändring så man får lite ny energi efter dom senaste problemen med kuben.. Första målet hade varit o sålt av lite av fisken, men det går trögt , så vi får se.. Men det finns planer iaf..

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är alltid välkommen Andy , har ju en skuld också att klara av.. Jobbar på en förändring så man får lite ny energi efter dom senaste problemen med kuben.. Första målet hade varit o sålt av lite av fisken, men det går trögt , så vi får se.. Men det finns planer iaf..

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Tackar! Ja det har vi ju. Ja det är tråkigt med allt som hänt så de skadar kanske inte med lite nytt för att skojja till det lite. :) Om möjligt så kan jag nog komma inom en sväng till helgen.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! Ja det har vi ju. Ja det är tråkigt med allt som hänt så de skadar kanske inte med lite nytt för att skojja till det lite. :) Om möjligt så kan jag nog komma inom en sväng till helgen.

/André

På lördag är det salt träff i Sjöbo , hojta till om du ska dit.. Planen är att jag ska dit.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...