Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Skönt att den håller måttet i alla fall. Än så länge. :S

/André

Fick höja en grad på inställningarna igår kväll.. Annars hade den inte slutat brumma innan man ska sova, o det hade inte funkat.. Så nu får man se hur det är när man kommer hem från jobbet idag.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fördelen just idag är att man har till huvudelen varit hemma o haft fritt blås genom huset.. Frågan är vad som händer imorgon när den vanliga vardagen är tillbaka..

När det blir varmt på riktigt brukar det vara en bättre taktik att hålla fönster och dörrar stängda för att hålla värmen ute och bara vädra sent på kvällen alternativt tidigt på morgonen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det blir varmt på riktigt brukar det vara en bättre taktik att hålla fönster och dörrar stängda för att hålla värmen ute och bara vädra sent på kvällen alternativt tidigt på morgonen.

Hemma funkar det dåligt med den taktiken.. Blir vädring på kvällen på den sida huset som är i skugga..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade inatt av att en pump brummade satan i storarummet.. Shit nu är något riktigt fel.. Vatten på golvet senario dök upp i skallen.. Upp ur sängen två på natten o kolla läget.. Det var mitt ruwal fosfat filter , den pumpen lät som den var knäckt eller något... Ut med kontakten bara.. Sen sänghalmen igen..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kvällens nöjen.

Blanda tre 25L dunkar med balling.. Alltid lika kul o försöka få natriumbikarbonaten att blanda ut sig ordentligt..

Mätte fram ett KH på under 6 innan o Ca på 400 , så har redan buffrat upp ca 1 KH enhet.. Låter Ca vara som det är.

Har väldiga besvär med att hålla hyggligt KH värde.. Värdet vill åka jojo lite hela tiden i den nedre regionen.

Det har varit så ett tag att om jag väger fram pulver för att höja 1 enhet KH så nästa dag är den höjningen "borta" och då kör jag vanliga ballingen utöver höjningen på KH värdet. Känner att det växer på men hackigt om man säger så..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så roligt! :) Hehe!

Nu är jag ingen expert men Ca och Kh är väl lite grann beroende av varandra. Om du skulle buffrat upp Ca lite grann och sen kh med 1 enhet så skulle de kanske stabilisera sig och därmed stanna på rätt nivå. Du får gärna rätta mig om jag har fel. :P

Vill minnas att jag läste detta i någon kemiguide för ett bra tag sen. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärtom, KH påverkar pH.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Alla dessa små "stolpar" skulle suttit på insidan av akvariebänken så man direkt visste lösningen.. Eller skulle ghlen varit ännu smartare. :)

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som turbo skrev menar jag. Var kanske lite otydligt. Nej men såg någonstans att om man körde från olika tillverkare så kunde detta skapa obalans. Sen om de är rätt eller ej kan vara svårt och säga.

/André

Pulverna kommer ifrån stig's Oceanakvarium

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men då kan det ju inte vara de.

Skulle du ha något från DO förresten. Jag kan plocka upp de till dig om du inte hinner själv.

/André

Funderar starkt på ett inköp.. Dock finns det inga enligt dejongs lagerlista.

Jag återkommer på den punkten.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar starkt på ett inköp.. Dock finns det inga enligt dejongs lagerlista.

Jag återkommer på den punkten.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej! Tråkigt att de var slut. :( Förmodligen så gör vi beställningen imorgon kväll så du vet. Men kolla deras lagerstatus imorgon. De uppdaterar nämligen på fredagar. :) Kanske har kommit in då.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...