bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 hahaha crille du e stört skön tack för all din hjälp , men nu har jag en fråga till jag har hört att man kan handla nori på coop affärerna ! låter lite konstigt vart ska man kålla då i sånnafall? ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 det finns rostad nori, kolla asiat-hyllan, det är stora ark som används till sushi.sen är det delade meningar om man ska ha denna rostade varianten, eller köpaden dyrare "akvarie-norin" som är torkad! jag använder själv båda sorterna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Är inte säkert det fungerar Bläckis men min Salaris är som tokig i den typ av maltabletter som används till malar i sötvatten. Om jag inte ser den och släpper i en sådan tablett så tar det 5 sekunder så är den framme och letar och sedan spelar han/hon pingpong med den. Får du tag i en sån tablett så kan du testa.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Vilket fabrikat är det du har? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Tropical Green Algae WAFFERS med spirulina och han/hon är faktiskt tokig i dom. Det är som att se en katt leka med råttan när salarisen skall försöka gnaga på den - lyror i luften bland annat.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
roope Postat 29 april 2008 Dela Postat 29 april 2008 David,Min åt enbart alger i 6-7 månader innan den för några veckor sedan kom på att det var både enklare och godare med artemia, mysis och krill ;-) (Men den sköter fortfarande sitt algätarjobb galant så inga problem..)Får den bara i sig lite alger så ska det nog gå bra. Min var kinkig första veckorna sedan dess har den sett "gravid" ut varje kväll./Robert Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 29 april 2008 Dela Postat 29 april 2008 Så här ser det ut om man gör som oveb säger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 29 april 2008 Dela Postat 29 april 2008 Du har fuskat Havre och vänjt in en Tropheus eller L-mal MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 29 april 2008 Dela Postat 29 april 2008 Hehe, attans, du såg att jag photoshopat in han i hörnet? Tror knappt min gamla gibbiceps hade klarat att göra så stora kyssmärken.Salariasen är god å rund. Ett av hans favoritställen att noppa på är ett av sidostagen. Han flyter med strömmen och noppar, saken är den att staget ligger lite över ytan. Det tog ett tag innan jag förstod vad det var som snurrplade snabbt fyra gånger och sen försvann, för att sedan komma tillbaka några sekunder senare... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 29 april 2008 Författare Dela Postat 29 april 2008 Är inte säkert det fungerar Bläckis men min Salaris är som tokig i den typ av maltabletter som används till malar i sötvatten. Om jag inte ser den och släpper i en sådan tablett så tar det 5 sekunder så är den framme och letar och sedan spelar han/hon pingpong med den. Får du tag i en sån tablett så kan du testa.MVH Lasseoch sådan finns väl att få tag i på butiken ? förstås Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 29 april 2008 Författare Dela Postat 29 april 2008 jo min äter också som den där salariasen på bilden gör från rutan , jag skall testa sån där rostad nori som ni sa så får vi se om han vill ha.Men vet ni vad jag har ju seavages mixed flakes tror jag det va, men i allafall så brukar jag sätta lite av det vid insuget av en pump låter konstigt men det funkar, det sitter kvar där och han brukar vara där sen efter kanske 30 - 25 min efter när jag kommer tillbaka så är det borta, och då har jag ju tittat om han ser rundare ut runt magen och om jag inte inbilar mig så ser det faktiskt ut som om han vore lite rundare, så jag kanske har lyckats trots allt eller inte ska sitta kvar nästa gång och kålla nogranare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 30 april 2008 Författare Dela Postat 30 april 2008 yeeees jag stoppade lite seavages på en sten och så satt jag den vid hans bo och han käkar det ! :D:D:D jag har lyckats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Vad skönt att han/hon äter!Bra jobbat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 skönt att höra, har du seaveggies behöver du inte köpa nori! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 30 april 2008 Författare Dela Postat 30 april 2008 okej men nori kanske kan va som ett andra val eller är det dumt att blanda för mkt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 1 maj 2008 Författare Dela Postat 1 maj 2008 ja idag fick jag även i honom artemia jag har nog fattat vinken han e en lat jävel som ska ha maten serverad, jag fick mata artemian med en sån där spruta som vi brukar ha i våra test saker ni vet, men detta är då underbart att han börjar äta ska ta en blid på han nu så kan vi jämföra om några veckor om han har gått upp i kg ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 här e han man kanske inte ser så bra hur smal han är, men jag tror vi kommer kunna jämnföra:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Skönt att du fått honom att äta nu, det kommer nog gå bra för den framöver =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 jora det rullar faktiskt på bra nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Grubbelmuz Postat 9 mars 2011 Dela Postat 9 mars 2011 Lite gammal tråd kanske men svårt är det att få dom att äta... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.