wrang Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Finns det en blå variant till Acropora Enzmann och vad heter den isådanafall?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Hur menar du Christian ? Menar du blå Acropora ? Acropora tenuis, Acropora gomeziAcropora tumida brukar kallas Enzman. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 hmm hur jag menar.Jag har en grön enzmann som jag tycker är grymt snygg med sitt speciella växtsättDenna går väll in under kategorin Staghorn?Så en babyblå enzmann eller liknande med greniga snabba tillväxterSom denna kanske Acropora gomezi Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Ett tips kan vara att gå in på De Jongs hemsida och titta på artlistan med bilder. Där kanske du kan hitta nåt som faller dej i smaken. Annars e väl tenuis rätt likt växt sätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 Länk till De Jongs Vill ha en korall som är babyblå som kommer stå bakom min enzmann och konkurera om synfältet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 http://www.dejongmarinelife.nl/species-map/species-index.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 tackar haha får nog bli en prostata blåAcropora prostata (blueisch) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Aaajjj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Wrang den ser ju hel grymm ut ted ordna några sådana Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Jag har en i butiken fast med grön ring i toppen.ush reklamasss Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Jag har en i butiken fast med grön ring i toppen.ush reklamasssvad heter den blå som jag köpte i förrgår??...den liknar den som wrang är ute efter... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Det vet jag faktiskt inte. Pwin ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Det vet jag faktiskt inte. Pwin ??japp...ljusblå... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Vi får fråga Per. Jag har inte en suuusning faktiskt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Vi får fråga Per. Jag har inte en suuusning faktiskt.okay...han gick för ett par timmar sen...så de får bli att maila... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Christian: Sen har du en art till som växer likt tumida fast är blå. Jag såg den på Korallen-zucht sist jag var där. Jag sa till Thomas : Den köper jag. Thomas Svarade : den är inte till salu. Jag sa : Jag sa allt är till salu vad kostar den.Thomas sa : Den är inte till salu det är korallen jag har i min logga. KREAAGH en fragg då ???Senare , senare. stort smile. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Christian: Sen har du en art till som växer likt tumida fast är blå. Jag såg den på Korallen-zucht sist jag var där. Jag sa till Thomas : Den köper jag. Thomas Svarade : den är inte till salu. Jag sa : Jag sa allt är till salu vad kostar den.Thomas sa : Den är inte till salu det är korallen jag har i min logga. KREAAGH en fragg då ???Senare , senare. stort smile.Ted..nu vet jag vilken korall jag har: pwin sa att detta är jst den blåa korallenzuchtkorall som är med på deras visningsbild!...den kommer alltså ursprungligen från just korallenzucht, o kanske är de därför som just den blir så himla snygg i ditt zeovitkar!..(o faktiskt rätt snygg i mitt också)Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Nej Jonas, Den på KZ loggan är mycket rundare på nåt sätt. Ioförsig har jag inte nån större storlek av dem. De kanske kan bli så . hmmI såna fall var de ju bra att jag inte bytte bort min höger arm mot KZ korallen med Pohl. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Min blåa kommer från Mr pohl's privata kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Jepp där är den. så jXXXa fin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Ibland så känns det att den färgar ut lite olika, ibland är den mer turkosblå och ibland är den mörkare blå, det kanske är ögonen som spelar mig ett spratt men det känns så. Den lilla till höger har växt lite till ca 10cm hög och det finns en Norrman som vill köpa den, kom med ett bud så kan jag fundera över saken har jag sagt, vi får de om det droppar in något. Tänker inte släppa den för kaffepengar direkt eftersom jag planerar att fragga på den till mig själv så jag får många kolonier av den och även den gröna Enzmanen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bioted Marine Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Hehe, Jag har adressen till Thomas odlare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Mallgroda:ler: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 4 maj 2008 Dela Postat 4 maj 2008 Jag har planterat blå acro bakom min gröna Enzman.. Vad den kallas vet jag dock inte.Den e lite blåare i verkligheten, är inge vidare med kameran. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 maj 2008 Författare Dela Postat 4 maj 2008 Kanske är det som en enzmann att har man mycket "skit" i karet så blir det en helt annan färg på korallenhmm japp nått sådant hadde suttit fint men eftersom du inte är intresserad av en fragg så får jag leta vidareEller får jag köpa denna? är det samma som den brevid?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.