petnym Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Verkligen snyggt och välfyllt efter så pass kort tid! :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 9 augusti 2008 Författare Dela Postat 9 augusti 2008 Nja va är kort tid har vart i gång sedan maj snart typ 4 mån, har haft lite flyt med att fått tag på bra beg inkörd sten, och bra tips och hjälp av flera personer här i närområdet (tack Tommy, Jocke mfl) samt skaffat bra grejor direkt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Ser mitt akvarie ut så där om fyra månader så skulle jag bli överlycklig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 21 augusti 2008 Författare Dela Postat 21 augusti 2008 Mera funderingar har hört / eller läst ang belysning T5 att ett riktvärde kan vara 1watt per liter i karet är detta nåt som stämmer ? och finns det något bra riktmärke ang tidsmängden i ett kar med både sps och mjukisa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 16 oktober 2008 Författare Dela Postat 16 oktober 2008 En av dom nya sötnosarna som tillkommit i karet, ska försöka hinna med att uppdatera vad som hänt och vad som finns i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Ser bra ut det där Micke ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 28 oktober 2008 Författare Dela Postat 28 oktober 2008 En uppdaterad bild på hur karet ser ut just nu, kommer åter med info om invånarna samt koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Ser skit bra ut ! Men går inte gämnföra bilden med hur vackert det där karet är i verkligheten ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Ser ut som om du har fått bra färger och Aquascape! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Har missat detta innan, mycket fint Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 28 oktober 2008 Författare Dela Postat 28 oktober 2008 Tackar för kommentarerna, är skit kul just nu och allt färgar ut mer och merkan se lite rörigt ut överst på pelaren, men jag använder den till mina små fraggar just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Nu så laddar upp efter vissas begäran, en hel del bilder på koraller som finns i karet.Hjälp mej gärna om namnen inte stämmer samt dom utan namn är jag väldigt intresserad att få reda på.Bild 1 Acropora MilliporaBild 2 Acropora ValidaBild 3 CaulastreaBild 4 Euphyllia GlabrescensBild 5 Euphyllia ParaancoraBild 6 Euphyllia Paradivisabild 7 LeptoserisBild 8 Pachycklavularia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Bild 1 Seriatopora CaliendrumBild 2 SymphylliaBild 3 Xenia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Dessa skulle jag vilja veta dom riktiga namnen på. Från bild 05 är det en massa Acrpopora som jag inte kan hela namnet på.Är jätte tacksam om ni kan hjälpa mej. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Vart ett par till som jag är osäker på det rätta namnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Ett par av fiskarna i karet, återkommer med resten när jag har fotat dom. En Zebrasoma Flavenscens, Calloplesiops altivelis (Cometfish) och Paracanthurus hepatus (Doris) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 29 oktober 2008 Dela Postat 29 oktober 2008 Tack för att du lägger upp bilderna när man önskar. Måste erkänna att jag gillar dina bilder och levande, speciellt acropororna då de har så fin lyster och jag själv gillar acroporor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Tack Jonas kul att få lägga upp bilder, har som sagt lite svårt att fota genomglas lättare att fota när man dyker men jag tränar hela tiden på att hitta rätt.Kan bara inte låta bli att lägga upp dessa jag tycker mirakelabboren är så läcker fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 29 oktober 2008 Dela Postat 29 oktober 2008 Kan väl försöka hjälpa dig lite, inte säker på att alla är rätt men Bild 1 AlveoporaBild 2 Trachyphyllia,LobophylliBild 3 Sinularia duraBild 4 Trachyphyllia,Lobophyllia Bild 5 ?Bild 6 Skulle tippa på en vanlig grön Enzmann,Men den ser inte ut o må så bra, ja skulle ha koll på den korallen,på grund av att den ser ut att vara angripen av något skadedjur Bild 7 Acropora millepora blueBild 8 Da Trucka Korallen ? Bild 9 Acropora tumida Grön Bild 10 Protula magnifica Bild 11 Sarcophyton spBild 12 Protopalythoa sp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Tackar Doris men den på bild 6 har alltid sett ut så och jag har inte haft några problem med några skade djur, är det dom vita fläckarna du tänker på ? har sett ut så varje gång den skjuter ett nytt skott/gren eller va man nu kallar det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 29 oktober 2008 Dela Postat 29 oktober 2008 Oki, Tänkte mest på foten på korallen, såg väldigt skumt ut, missfärgad Även bild 5 ser skum ut, har inga utlagda fötter /Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Okej det är nog ljuset som spela ett spratt eller dyl, ser inte ut så när jag kollar i karet i real life. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 29 oktober 2008 Författare Dela Postat 29 oktober 2008 Kan väl försöka hjälpa dig lite, inte säker på att alla är rätt men Bild 1 AlveoporaBild 2 Trachyphyllia,LobophylliBild 3 Sinularia duraBild 4 Trachyphyllia,Lobophyllia Bild 5 ?Bild 6 Skulle tippa på en vanlig grön Enzmann,Men den ser inte ut o må så bra, ja skulle ha koll på den korallen,på grund av att den ser ut att vara angripen av något skadedjur Bild 7 Acropora millepora blueBild 8 Da Trucka Korallen ? Bild 9 Acropora tumida Grön Bild 10 Protula magnifica Bild 11 Sarcophyton spBild 12 Protopalythoa spEn undran bara Det är inte så att det är bild 8 som är Acropora millepora blue eller har jag helt fel och va är Da Trucka Korallen ? tack kul att få dom korekta namnen på pränt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 30 oktober 2008 Dela Postat 30 oktober 2008 Vad det gäller Da Trucka korallen bör du skicka ett PM till Da Trucka så kan han säkert bekräfta eler dementera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 30 oktober 2008 Författare Dela Postat 30 oktober 2008 Okej skickade ett mess till honom, nu vart jag nyfiken vad är Da Trucka korallen för något ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.