Gå till innehåll

Ett intressant akvarium


Rekommenderade inlägg

Hemsk akvarium! Plastväxter!!!! hua......men smaken är som baken i vissa fall brunt i mitten! Nåja. Rent och fint säger du. Bara för att vattnet är klart eller att det inte finns fula alger? alger kan man slippa om man kör utan ljus i karet och bara sätter på när man ska titta på karet. Ett akvarium oavsett inredningsmaterial drabbas av alger så det gäller att köpa på sig en ordentlig städpatrull, snäckor i massor. Till ditt 240L ska du minst ha 25st men helst 40-50st. Dessa djur ska du börja med så fort vattenkvaliteten är bra och du har börjat med att belysa akvariet. Har du inte pengar till en städpatrull så töm karet och börja om med guppy istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta akvarium var ett skräckexempel! Lavasten och regnbågssten i ett saltkar?! Plastväxter till sötvattenskar?! Och fiskar som förmodligen inte trivs!

Köp en eller flera bra böcker (finns under produktguiden), läs, läs, läs och tänk efter före. Det är trotts allt levande djur du ska ha i burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja.... smaken är som baken, delad :ler:

Det är ju helt klart ett ny"inrett" akvarium, uppenbarligen tycker ägaren att det är snyggt. Eftersom han lagt ut en film.

Jag tycker som de övriga att du kan titta på lite bilder av olika akvarium innan du bestämmer dig, men jag kan ju knappast bestämma över vad du tycker är ett vackert akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag vill att alla akvarister ska titta på denna länk och berätta hur han har gjort detta akvarium så rent och fint utan levande sten

Jag är rätt övertygad om att han kör zeovitmetoden, de funkar bra för att hålla akvariet rent och sterilt från alger koraller o annat otyg;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ont om kunder idag Ted??;)
Jag är rätt övertygad om att han kör zeovitmetoden, de funkar bra för att hålla akvariet rent och sterilt från alger koraller o annat otyg;)

//NiXoN

Ni tänker väl nog på en annan Ted, trådskaparen kommer från Helsingborg, inte Kungsbacka...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som påpekats flera gånger redan, det är utan tvekan ett nystartat akvarium, vilket syns på sanden mot glaset, frånvaron av salt & kalk avlagringar på utrustningen, och storleken på invånarna i karet. En nystartad balja går det att ha vad som helst i. Frågan är om något överlever. Han som la upp klippet har inte kommenterat det på strax över 2 månader. (över huvudtaget) Förhoppningsvis har någon räddat hans invånare.

Det simplaste man kör i dag, är "Fish Only, With Live Rock" (Sök på FOWLR) helt enkelt för att LS innehåller så mycket som behövs i akvariet. Sten öknar som den i klippet, får en att tänka på filmen Nemo. Tandläkaren där hade för vana att tömma och "tvätta" allt i baljan regelbundet. Det är en rätt riskabel övning för invånarna.

Nä. Satsa på att skaffa tekniken, och därefter köpa på dig salt, och fyll baljan. När du är så långt kommen köper du sten, och sniglar. Eventuellt i omgångar. Det kanske inte blir precis så snyggt som du vill ha det med en gång, men det blir mycket snyggare än alternativet på sikt.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...