Gå till innehåll

Magnetisk fragghylla - MagRack


DaTrucka

Rekommenderade inlägg

Bioted Marin säljer väll gallret. Magneter fås väll på Classe, eller Kjell&Co. Nå, man får säkert betala för magneterna... Teknikmagasinet var det kanske som hade en häftig samling.. såg något om det för ett tag sedan... *suckar* Att minnet ska vara så dåligt.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr får man inte berätta sånt här på detta forumet Kompis. Det är strängligen förbjudet att göra reklam även om det endast är i upplysande syfte.

Det tillkommer nya medlemmar hela tiden, så jag får passa på om att hänvisa till den klistrade tråd som finns i detta forum "Affärer och nyheter": https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=21437

I den klistrade tråden ovan framgår vad som är ok och inte ok. Denna tråd om mag-racks är helt ok, men vi flyttar trådar som dessa till forumet "Affärer och nyheter" om den postas någon annanstans. Läs som sagt ovan vad som gäller om ni är osäkra. Vi hoppas att vi skapar ett bra och balanserat debattklimat med detta :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bioted Marin säljer väll gallret. Magneter fås väll på Classe, eller Kjell&Co. Nå, man får säkert betala för magneterna... Teknikmagasinet var det kanske som hade en häftig samling.. såg något om det för ett tag sedan... *suckar* Att minnet ska vara så dåligt.

B!

Visst gör dom, men då kommer man till frågan vad man ska kapsla in magneten med? Den som ska sitta i karet, vanliga magneter rostar väl?

Tror inte riktigt på att dränka den i silikon heller

Kanske flytande plast av ngt slag som stelnar på någon dag? Finns det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg ngt sånt idag faktiskt när jag besökte en saltbutik som ligger i sverige. Det var lixom ett snabblim... som man blandade med vatten. vette katten hur det funkar.. men det kanske skulle gå. För det var just för att limma koraller.. kanske man kan dränka in magneten med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag syftade på att Datrucka frågade VAR man får tag på denna fraghylla... även om jag vet det får jag ju inte säga det har jag förstått.

PM funkar alltid, om man är osäker.

Peronligen tycker jag det är ok att tala om i en tråd var man kan få tag på saker som folk frågar efter. Det är dock en hårfin linje till reklam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för det hittar jag inte sjysta magneter någonstans just nu. Vill minnas jag såg plastade blå sist jag tittade, men var... Kollade Kjell.com, teknik, och classe. Helt slut på gissningar. Dock borde flytande latex, plsti-dip, eller silikon fungera ypperligt till att skydda vilka magneter som helst... Det skulle även skydda glaset i karet från repor, samt hindra det hela från att kasa på glaset.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PM funkar alltid, om man är osäker.

Peronligen tycker jag det är ok att tala om i en tråd var man kan få tag på saker som folk frågar efter. Det är dock en hårfin linje till reklam.

Jag försöker igen,

Se den klistrade tråden:

1. - "Vanliga trådar" i forumet
  • OK att svara på en fråga som en annan medlem ställer om var man kan köpa en viss sak. Exempel: "Jag behöver X. Var kan jag köpa det", Svar: "Affärerna A, B och C har detta"
  • INTE OK att försöka påverka medlemmar att handla hos en viss handlare framför en annan, då det ser vi som reklam. Exempel: "Köp den hos A istället, de är bättre/billigare". Sänd ett PM till frågeställaren istället om du vill pusha för en viss affär.
  • Gränsen mellan "vänskapligt tips" och "marknadsföring" kan ju ibland vara hårfin, speciellt med den starka lokalpatriotism som finns i olika delar av landet (typ "min lokala butik är alltid bäst på allt"), men om ni anstränger er lite så hoppas vi att ni alla förstår poängen.

Det är helt ok att svara på en fråga om någon undrar var man får tag på en speciell pryl. Se exempel ovan. Men det ska vara kopplat till att någon annan faktiskt undrar något.

Om ni helt oprovocerat vill tipsa om en ny kul pryl så lägg in detta i forumet "Affärer och nyheter".

Reglerna ovan är helt kopierade från Zoopet där det faktiskt fungerar, så det är inte något vi själva hittat på.

Gränsdragningar är svåra, men om alla anstränger sig med lite gott omdöme så... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gränsdragningar är svåra, men om alla anstränger sig med lite gott omdöme så...
Kul produkt, var säljs den? Vilken grossist är det man vänder sig till, jag kan behöva en hel del, och jag anar strykande åt gång här. ;- )

Som så ofta annars, nöjer jag mig med sunt förnuft. Skulle det leda till att jag får (ännu) en varning för att jag brutit mot en eller annan regel får jag väll ta det då. Antagligen hanterar jag det som vanligt, med andra ord hävda för mig själv att det är fel på regeln, och att civil olydnad är på sin plats.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det är det reklam om man har ett syfte med upplysningen som är kommersiell eller annat vinst intresse. Likväl måste man ju kunna säga att en viss affär är förbannat dyr om den är det. Det är ju i handlarnas intresse att se till att vi som håller på med detta ser att de är dyra eller billiga och att vi kan disskutera detta? vi vill väl alla köpa billiga saker? om det nu går i denna branchen.

För att återknyta till vad som sagt från början kan jag berätta att jag såg detta hos Biotedmarin idag. Om du vill kan jag kolla lite mer på den produkten på lördag när jag skall dit och köpa en annan sak Datrucka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att återknyta till vad som sagt från början kan jag berätta att jag såg detta hos Biotedmarin idag. Om du vill kan jag kolla lite mer på den produkten på lördag när jag skall dit och köpa en annan sak Datrucka!

Misstänkte det var där. Kan höra med honom själv, men om du ändå tänker åka dit så kan du ju kolla upp priser mm. och peta iväg et Pm till mig.

Panduro hobby har förövrigt något som heter supermagneter, kan kanske var värt att prova ett par såna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det är det reklam om man har ett syfte med upplysningen som är kommersiell eller annat vinst intresse. Likväl måste man ju kunna säga att en viss affär är förbannat dyr om den är det. Det är ju i handlarnas intresse att se till att vi som håller på med detta ser att de är dyra eller billiga och att vi kan disskutera detta? vi vill väl alla köpa billiga saker? om det nu går i denna branchen.

Jag köper hellre bra saker. Men det är kanske bara jag det. Visst ska man vara prismedveten, men jag frågar inte här var det är billigast, det sköter jag själv.

Har man som handlare en stor lokal med stort lager så kostar det en del, har man en affärsidé som går ut på att bara sälja billigt utan mellanhänder så kan ju priserna skilja en del och att enbart gå på priset tycker jag inte är rätt, löner till anställda kostar en hel del, inte alla som tänker på det när de söker efter ett par tior att tjäna.

Det går att tugga om detta i all evighet, men som vanligt så är det ju forumets regler, och man har ju faktiskt godkänt dem vid registreringen, så då är det ju upp till var och en om man vill bruka forumet eller ej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Johan, jag ser mig inte själv var bättre än någon annan och jag tycker inte du ska hålla tyst. Ser du oss moderatorer som någon sorts övermakt tycker jag det är synd och hoppas att du kan komma till insikt att vi finns här för er och driver forumet helt för nöjes skull. Vi är alla olika och det som passar en kanske inte passar en annan, men så är det, vi kan tyvärr inte vara alla till lags. Nog om detta i denna tråden, det är allt för långt offtopic och jag ber trådskaparen om ursäkt ifall det har gått för långt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...