Gå till innehåll

Ultraskim 2


havre

Rekommenderade inlägg

Jag läste just i en annan tråd att om man har kraftig otur så kan en pump bestämma sig för att starta åt "fel håll". Jag vet inte varför det skulle kunna bli så, men testa och vänd på kontakten (dvs byt mellan fas och nolla) och se om det blir skillnad (bara en vild idé).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu gör den det Sillen!

Bugar och bockar ödmjukast för ert tålamod.

Antar att säljare rengjorde och sen monterat pumpen fel på skummarkoppen. Utan manual och mitt begränsande tänk blev det en soppa. Nu skall det istället bli en brun soppa i koppen!

p7060192qx1.th.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul det fungerar!

Kan du även ta en bid på hur ditt PVC sitter på skummaren? Jag blev lite osäker på hur mitt sitter monterat när jag såg bilden som FM hade. Jag har inte heller manual och har samma skummare som dig som jag driftsatte för en vecka sedan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga att mitt sitter inte som på FM bilden heller. T-röret sitter underst, vilket även blir utlopppet, annars ser det likt ut.

Kul! Upp till bevis för skummarn!

Jag är iofs väldigt lugn gällande dess prestanda för våra fjuttiga kar ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den bilden visar version 1, de 3 senaste versionerna har T-röret(med "avstickardelen") monterat på kroppens utlopp och kniventilen istucken i T-röret uppifrån, ljuddämparen sitter ovanpå knivventilen med klämringen.

Utloppet är alltså rakt nedåt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...