Gå till innehåll

Timer för att mäta korta tider


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jag börjar bli riktigt trött på att försöka hålla reda på alla dessa tider kring vattentester. Någon test ska stå i 3 minuter, någon annan i 5 minuter osv. Rätt som det är så glömmer man bort tiden, och man vet inte om testet har blivit värdelöst.

Finns det någon som har en finurlig lösning på att hålla dessa tider? Jag skulle behöva en liten timer som säger "pling" efter en förinställd kort tid. Allra bäst och billigast vore kanske någon freeware som gick att ladda hem till PCn.

Några förslag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äggklocka, digital eller vanlig är det som jag alltid använd vid lab-arbete. Oftast duger de som man bara vrider (mekaniska). Felet om man väntar för länge brukar vara att man läser för lågt värde (färgen falnar). För att få reda på hur kritisk tiden är så kan man göra avläsningar på samma prov men med 30 sekunders skillnad.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla din mobiltelefon? Min nokia har "nedräkningstimer."

Digitala ägg klockor borde ocksp fungera... Fast inget av det var visst på datorn. Prova här, jag har ingen aning om vilken som kan vara bäst.

B!

Tack, det fanns en del roligt att ladda hem. Jag installerade "ANT 4 Pizza Timer", där jag kan köra flera namngivna timrar som räknar ned samtidigt på skärmen om jag kör flera tester parallellt. Praktiskt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...