_Manne_ Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 sötvattens tetror.....det kan inte vara nyttigt i längden. bubba äter ju av musslorna men inte så mycket som jag trodde.Men han simmar ju hela tiden och äter från stenen så han kanske inte är sugen bara. Får ge det ett par dagar.låter ju ändå bra att han äter lite,, hade han varit rejält hungrig så hade han nog tuggat på... värre om han bara tvärvägrat.. mvh manne Citera
amatören Postat 27 juli 2009 Författare Postat 27 juli 2009 typiskt min tur om han hade tvärvägrat Citera
amatören Postat 29 juli 2009 Författare Postat 29 juli 2009 Har märkt ett annorlunda beteende på min strigata. Han tar allt som inte är förtungt för han och lägger det i en grotta. Ser ut som han bygger ett hem.Nån som har varit med om samma???? Man kanske skulle köpa en till om det är så att han är sugen att para sig?? Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 jaha man blir bara så trött. Tjejen hittade min imperiator fast i en sten i morrse......."sleeping whit the fishes".Både min picasso och kirurg är helt nerlusade med prick.... Citera
_Manne_ Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 försök få igång ett uvc jonas! minst 20w gärna det dubbla.mvh manne Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 skall kolla runt.....verkar som jag inte kommer klara mig undan det.... Citera
_Manne_ Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 skall kolla runt.....verkar som jag inte kommer klara mig undan det....du hade nog behövt det förr eller senare.! jaga fatt på ett uvc , sen ska du nog vänta tills karet är flyttat med att sätta i mer fisk. mvh manne Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 mmm antagligen. Tråkiga är att jag får hem två fiskar till nästa lördag. Citera
_Manne_ Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 mmm antagligen. Tråkiga är att jag får hem två fiskar till nästa lördag.då är nog ett uvc viktigast just nu, tråkigt o släppa i fisk där man huserar prick redan innan fisken är i. vad för firrar är det ?mvh manne Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 en puffer o en rödbrun dvärgkejsare. Bara nyare fisk som har det....inte nån av dom känsliga äldre fiskarna ex idolen, rostrtusen eller nån av dvärgarna. Citera
_Manne_ Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 stick ner till anders o låna hans 39w som han har liggandes under korall karet.så du får igång något direkt.mvh manne Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 tänkte att jag skulle kolla om jag kunna låna det. Eller rättar sagt du gav mig iden. Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 tack...manne......har fixat extra baljor idag inför flytten. Bara jag inte förlorar fler nu. Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 tack rickard...ja skall bli intressant o se hur all blir när det är klart. Citera
_Manne_ Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 tack...manne......har fixat extra baljor idag inför flytten. Bara jag inte förlorar fler nu.börjar flytten närma sig då ? ska bli intressant o se vad resultatet sen blir när allt är klart..mvh manne Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 c.ferrugatahttp://se.reeflex.net/tiere/260_Centropyge_ferrugata.htm Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 ja manne. Flytten närmar sig. Förväntar mig att renoveringen blir klar nästa vecka. Helgen v34 är troligast att flytten blir gjord på. Citera
rickard81 Postat 1 augusti 2009 Postat 1 augusti 2009 c.ferrugatahttp://se.reeflex.net/tiere/260_Centropyge_ferrugata.htmDen var häftig, man blir sugen på fish only jag med när jag ser din burk. Citera
amatören Postat 1 augusti 2009 Författare Postat 1 augusti 2009 Den var häftig, man blir sugen på fish only jag med när jag ser din burk.Fish only är inte igång än så säga.....är mitt uppe i renovering just nu. När allt är färdigt så kommer jag bara skiva i den andra tråden.just nu hoppas jag bara.....lite många dödsfall just nu. Citera
amatören Postat 4 augusti 2009 Författare Postat 4 augusti 2009 Då har jag noterat det sista dödsfallet på nån dag nu.....marvina, marvins fästmö är oxå borta. Alltså vilken skit.Har planerat 2 tecknik köp nu iaf....en stor uv-c och ozongenerator. Hoppas att fiskarna överlever till jag har pengarna bara. Citera
amatören Postat 4 augusti 2009 Författare Postat 4 augusti 2009 (ändrat) Nån som vet om Deltec är ozon säker förresten??Var lite snabb att fråga...hittade simontorps hemsida och fick mitt svar där. Ändrat 4 augusti 2009 av amatören Goggle är effektivt och man är lat. Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 jonas: det är bara o handla o dra plastkortet i läsaren!mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.