Gå till innehåll

Mitt första sva....800 L


amatören

Rekommenderade inlägg

Japp får ta det i sektioner... Det här är mitt andra kar har varit igång sen i november.. men det innan hade jag bara i ett halvår var ett deltec marinakvarium kompl... hur är deltec skummaren att ställa in??? är den känslig vid vatten nivå skillnader??? eller har du påfyllnad aoutomatiskt?

Detta är mitt första akvarium ever så därför är jag lite så där.

Jo deltec skummaren är lite knixig att ställa in men det kan bero på att jag köpte den beg och inte fick några intruktioner med den.

Tycker inte den verkar så känslig av vattenhöjden.....dett finns ju rekomenderdade vatten nivåer så jag försöker hålla vattnet mellan dom.

Kommer köpa automatisk vatten på fyllning när jag hittar lite pengar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja det är inte lätta fiskar.....pincetten gick länge hos handlaren så jag vet att den äter det mesta......idolen var mest för att den var häftig och är intresserad av att se om jag lyckas med den.....Har fått den äta sea veggis och skall köpa angel formula till den oxå, så dör den så är det inte för att jag inte har försökt iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min nya pump idag....vilken lycka he he he. Nu är det att testa den och se så den håller det den har lovat.....Har börjat bra. Ett jäkla tryck i den men den låter lite men det är väl mest innan den har slitet till sig.

Båda mina lätta fiskar idolen och rostratusen äter och lever änså länge, fröken fisken har lagt ner revirhävdandet.

Börjar bli ganska intressant i mitt kar nu.....nu är det bara att hitta roliga koraller och dom sista fiskarna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det köpet var ett verkligt long shot.......visste ganska mycket om den innan.......nåt jag inte var riktigt beredd på var att den skulle älska sea veggis helt otroligt.

Ja den är verkligen en "eye-catcher"

Men som jag har sagt innan....vet att den är skit svår, vet att den har dålig överlevnads statestik.....men dör den så skall det inte vara för att jag inte har försökt allt jag kan.

Han och rostratusen är bra polare....simmar ofta tillsammans och flummar!! He he he he

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt bra ut Jonas !!

Bicolor är en av mina favoriter också,men jag vet inte om jag kan ha fler kejsare i mitt kar !!

Jo nån dvärgkejsare borde du väl kunna få i dit kar....Bicolorn blir ju ganska stor så du får kanske sikta in dig på nån annan. (upp till 15cm blir dom.)

Dom fiskarna jag vill ha i mitt kar innan jag är nöjd

c.bisponosis

elddvärg kejsare

Imperiator

2st veliferum

japonicus

Vitbröstad kirurg

bangaii

Nån mindre stimfisk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...