Ricke Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Jaha då var man igång/nästan klar med den andra uppgraderingen.Denna gången bytte jag ut mitt 340L mot ett 400L hörnkar med välvdruta.Jag kör på samma teknik i övrigt, ska bara byta min belysning till en kombinerad 150W Mh med 2x39W t5 rör ramp.Ska även få ner lite mer levande sten är det tänkt. har sparat mina mackro då jag ska inskaffa en kirurg i de närmsta veckorna så den får mat i början Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 kan bli riktigt häftigt....väntar med spänning på denna utvecklingen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 2 juli 2008 Dela Postat 2 juli 2008 Aaa damn ricke mann. Det där kommer bli strålande Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 9 juli 2008 Dela Postat 9 juli 2008 Kul Ricke, jag har en bunt med koraller av olika slag till dig när du bestämmer dig för att svänga förbi. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 9 juli 2008 Författare Dela Postat 9 juli 2008 Låter bra det var o köpte lite ny fisk idag, får se hur de klarar första veckan innan jag fotar dem. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 10 juli 2008 Författare Dela Postat 10 juli 2008 Lite bilder på nya inköpen och helbild.I karet går nu2st Amphiprion percula1st Gobiodon okinawe 1st Nemateleotris decora1st Ptereleotris evides1st Pseudocheilinus hexataenia1st Oxycirrhites typus1st Zebrasoma flavescens1st Centropyge bispinosus1st Valenciennea sexguttataÖvrigt2st Lysmata Amboinensis 1st Lysmata wurdemanni11st Clibanarius Tricolor3st Turbo spTänkte lägga upp en film till helgen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 10 juli 2008 Dela Postat 10 juli 2008 Snyggt Ricke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 När kommer sanden då?Med tanke på att du köp en Valenciennea sexguttata menar jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Det är en gammal fisk och den gamla sanden lukta inge vidare när jag bytte kar så jag ska köpa ny sand och lägga i nu efter att brunalgerna försvinner. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Ingen avrinning, skummare eller dylikt? Ser mest bara en sötvattenspump med filter?Sugen själv på att bygga en hörnburk sedan kanske så jag kikar mest på det tekniska och försöker lära mig av andra Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Avrinning är genom en fluval ytavrinnare (simpel som koplas till liten pump). Skummaren startar jag när den nya rampen är köpt Jag kör Low-tech kar så jag försöker att klara mej på så lite teknik som möjligt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svensson Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Ser fint ut, Ricke. Det är nått speciellt med hörnkar.Vad har hänt med dina stjärnpolyper? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Antagligen så har de surnat till lite efter flytten är på väg att slå ut nu, sen är ju ljuset rätt klent nu för tillfället. Det vita vet jag ej vad det är. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Tjena Ricke!Var är din "korallväktare"?Hur länge har du låtit levandestenen bli så?Var är skummaren? Hur håller du det så rent? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Väktaren är om du tittar på helhetsbilden uppe i högra hörnet över pumpen Levande stenen har jag haft i 2år ,men jag antar du menar makroalgerna som växer så kom de först för 1,5år sedan, har ej fått stopp på dem sen dess. det lila är stjärnpolyp som ej är utslagen om det var det.Skummaren ligger i ett spann vid sidan om karet för den ska i sen när jag har skruvat upp den nya rampen som ska köpas.Stenen hålls ren då makron tar all näring från andra alger + att den är ny putsad Har även fisk och eremiter som käkar på stenen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2008 Författare Dela Postat 12 juli 2008 Nu håller jag på och planerar belysningen som ska vara över karet i framtiden och jag är osäker på om jag ska köra kombinerad MH/T5 ramp eller bara T5 ramp jag skulle kunna köra 6x39W t5 ramp Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 jag har inte levande sten i mitt kar än, men jag ska skaffa det och hoppas att mitt blir lika vackert! Ditt är skitsnyggt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard81 Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 Sitter själv med ett kar med samma mått och funderar också på ljuset. Jag kommer nog köra med en 250w i mitten och t5 runt om. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 Hur är den byggd ytavrinnaren? Jag ser inte nåt som är vid ytan? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 Hur är den byggd ytavrinnaren? Jag ser inte nåt som är vid ytan?om du kollar helbilden , sen på höger sida sitte en pump med ett flexibelt rör.. det är en del av den ytavrinningen.. en enkel grej , finns o köpa för runt 150 pix.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2008 Författare Dela Postat 12 juli 2008 Sitter själv med ett kar med samma mått och funderar också på ljuset. Jag kommer nog köra med en 250w i mitten och t5 runt om.OK, ska du fästa de på kankten eller hänga de brevid Mh´nHur tror du det blir med värmen från 250W?Ted här har du en länk på ytavrinnaren http://www.guldfisken.se/beta/catalog/fluval-ytvattenrenare-p-1690?osCsid=0b6ead0829a3e69700a6418af4ed0ee6 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard81 Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 OK, ska du fästa de på kankten eller hänga de brevid Mh´nDe har jag inte riktigt bestämt ännu beror lite på om de blir lysrörshållare eller armaturer. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2008 Författare Dela Postat 12 juli 2008 Lägger upp 2st filmer på mitt kar istället för bilder. Då min Videokamera är bättre än den vanliga digitalkameran vi har.En bild säger mer än tusen ord, men än film säger mer än 24tusen ord per sekund Sequence 02.wmv Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 12 juli 2008 Dela Postat 12 juli 2008 Fint - äter inte din zebrasoma upp dina alger? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2008 Författare Dela Postat 12 juli 2008 den verkar inte vilja ta dem gröna änsålänge tar bara lite röda alger hoppas den tar de med tiden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg