Gå till innehåll

Rickes Nya 450L Hörnkar!


Ricke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 373
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Har funderat på något, men jag e så jäkla ohändig så jag får nog nöja mig med som det ser ut nu. man fäster nog snart blicken i karet istället för utanför när det kommer lite mer fisk o koraller i :)

tack för alla vänliga ord om mitt low-tech kar, som håller på o bli mer high-tech ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ricke det blir som Jaken från low to high.Patrik

hehe jo det blir ju det, men det är ju för Jakob har gett mig så mycket inspiration :)

Men nu blir det inte mer teknik det ända är Rowaphos och aktivtkol i strumpor i mitt innefilter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Här händer inte så mycket har börjat köra mörker metoden för att få sanden vitare. Det har kommit lite bruna fläckar så. Min sandvändare har gett upp verkar det som, Verkar inte bli mer än 1år i akvarium tyvärr.

Har även bestämt att inga nya inköp ska bli förens efter flytt som är planerad till årsskiftet om inte tidigare. Det lutar åt Linköping för den som vill veta :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ändrade planer blev kalmar istället för Linköping, så jag kan behälla mitt nuvarande jobb och kunna starta en lite saltodling sen i kalmar om vi får ta i en bra 3:A så ett akvarie rum är planerat med 5 kar varav 2 mindre odlings kar o ett större sjöhäst kar eftersom jag har massa macroalger i mitt nuvarande kar så.

Blir kar 65l clown hatching ställe 80L clown odling och 340L sjöhäst kar och 450L hörn revkar. Sen får sköldisen vara med på ett hörn i sitt 310L.

Så ser framtiden ut efter årsskiftet. Om allt går som planerat.

kom gärna med synpunker och frågor så jag kan vara lite aktiv på sidan igen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Tack Max ja då kan vi byta lite frags osv.

Jahapp då var det lite ändrade planer igen :) Men ingen ny ort hehe Vi har fått en lägenhet i Kalmar nu,men jag har sålt av mitt ena kar nu som stod tomt. Ska satsa på ett kar iallafall. Då blir det fortsättning på detta karet i ny tappning med lite emr sten och annan aquascaping.

Ska byta skummaren mot en kaftigare och sen får vi se vad som mer händer. Någon som vill ha makroalger innan nyår får ni säga till för när jag tömmer karet finns det hinkvis med makro att hämta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...