Gå till innehåll

LS i plast


ExCeed

Rekommenderade inlägg

Är det nån här som har erfarenhet av detta. När jag var och köpte lite fisk i min standard butik i veckan visade han mig LS i plast.

Enligt honom ha<r de haft den ett tag, kalkaleger växer fint på de osv. Självklart så har de inte den filtrerande funktion som äkta LS, utan är mest tänkt som utsmyckning.

Priset är lika som för vanlig LS, fast styckpris i stället för kilopris, så det är ju inte billigt direkt, men ack så snyggt. Såg först ingen skillnad på det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flyter eller bara precis sjunker?

B!

Tja, jag vet inte, men jag skulle tycka det var jbbigt med en massa "sten" som flyter runt på ytan ;) de har ingen flytkraft alls, med andra ord sjunker de, men de de knappt väger nånting, kan man utan problem bygga överhäng osv med de.

Asså, det är inte Back-to-nature modulerna, gjorda i polyuretan, som du såg? Dessa finns nämligen i kalkstensvitt och är förvillande lik LS ibland, med säkert samma pris...

Har ingen aning, men det är inte helt omöjligt, då jag var till 100% var säker på att det var äkta LS innan Tommy tog upp den ut karet och jag kände på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har varit och klämmt och kännt lite på dom, och dessvärre verkar dom ganska lätta så frågan är om dom kanske måste silikona fast dom.

de som jag pillade på, på Akvarieleasing, var visserligen lätta, men ingen flytkraft, men vill man hålla de på plats, kanman nog behöva fästa de med nånting.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok tack, dom jag länkade till hittade jag på affären vid bromma köpcentrum, skall ta och åka en vända till sumpan och titta på deras variant också.

Gör så. finns ju alltid bra anledningar till att kolla flera alternativ. har ingen aning om pris dock. Tommy sa att den var lika dyr som äkta LS, antar att han menar storleken på fejk i förhållande till vikt på LS

BTW, Leasing får in levernaser idag, så from i morgon kan du nog plocka med dig lite allt möjligt tror jag. ska förbi där en sväng vid femsnåret i morgon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

minns inte riktigt dom exakta priserna, men det varierade nog från ca 200kr och uppåt beroende på storlek och form, dessvärre hade dom inte riktigt dom formerna som jag är ute efter så det

kanske blir att kapa/skarva lite

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår nog inte riktigt poängen med LP (Levande Plast) om dom är lika dyra. Är det inte trevligare med äkta vara?

Dom i länken ser ju ut som vanliga stenar så..

De är ju lättare, vilket i sig gör detnklar att bygga stora häng av de, det är väl igentligen den enda anledningnen jag ser

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...