Gå till innehåll

vad tusan är detta?


Tenkare

Rekommenderade inlägg

Misstänkte att den med tentaklarna var en glasros, fast den liknar inte en då den sitter "delat". Tur att den sitter så jag kan knipa av hela biren den sitter på utan att skada annat.

Och bubblet sitter på samma bit.

Blir till att googla bubblan, den ser fin ut men om den är så skadlig så får jag dumpa den.

Tack för snabba svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det underligt att när man behöver ett verktyg man vet man haft i verktygslådan så är det borta.?

Får se om det går med sekatör annars får jag försöka med en liten såg.

Det är väl bäst att ta bort hela delen där dom suttit. ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, passa på att angripa Valonian innan den spridit sig. Jag hade ett kraftigt angrepp för ca 3 år sedan. Det var så illa så jag fick ta ur och skrubba all sten jag hade i karet. Jag och min fru spenderade större delen av en dag med att skrubba sten.

post-1358-14468915762029_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha en anledning till att skaffa en pepparmintsräka så skulle jag ha kvar glasrosen :)

varför ska det alltid vara så svårt att få med tjejen i denna hobby :) om de va med på det hela skulle man ju kunna spendera lite mer pengar på karet ;)

Försök ta bort algbubblan utan att spräcka den i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hon tycks uppskatta detta med salt mera. Jag gav med mig och lät henne köpa ett par clowner. Känns som att det kan bli fler saltakvarien.

Pepparmintaren vågar jag inte ge mig på efter att ha läst att den kan ge sig på koraller.

Ska ev införskaffa en Harlequin räka istället. men det är bara för den är så jäkla snygg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se då till att du har sjöstjärnor att mata den med. De lever uteslutande på den dieten.

Min blå Linckia är borta nu efter att jag köpte en Harlequinräka, och jag ser inte många små sjöstjärnor längre, så räkan har numera bytt ägare, till en med stora problem med små sjöstjärnor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har ej märkt det själv att de ger sig på koraller kan ju vara sps koraller iofs det har jag inga, min ser jag aldrig hehe.

Man får låta dem välja någon fisk när man handlar så de blir glada o känner sig delaktiga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gott om stjärnor här, men tydligen ska den brara äta ett ben i taget så att stjärnan hinner få ett nytt. Nåja lite OT nu.

Jag karvade bort hela biten med glasrosen, valonian sprack givetvis men utanför akvariet så den biten av stenen försvann också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...