malm Postat 8 december 2008 Författare Postat 8 december 2008 Jäkligt snygg Zebrasoma veliferum du införskaffat!tackar tackar... Citera
malm Postat 8 december 2008 Författare Postat 8 december 2008 ha ha ha tror det är många som är såna....jag är själv sån om jag inte har planerat nåt specielt. Vad är det för teknik du är ute efter??vill kunna köra med aktivt kol och lite sånt.. osmos anläggnoing vill jag ha, och refragremeter (stavning?)... Citera
malm Postat 8 december 2008 Författare Postat 8 december 2008 vackert malm =)tackar björkan... Citera
malm Postat 9 december 2008 Författare Postat 9 december 2008 tänkte så småning om börja köra med aktivt kol, och undrar då om man kan köpa en innerfilter pump, och lägga kolet i där i en filter påse... borde väl gå? tänkte mig en fluval pump, då den är lättöppnad, med "snabbfattning"..drar den in 700 l/t så går ju mycekt vatten inom och renas där ju, och så får man lite mer flås i karet med... så bör amn väl även kunna göra om man nångång börjar köra emd sump? har pumpen i sumpen?länk till pumpen..http://www.akvarielagunen.se/Shop/Index.php?sArtId=4-25670 Citera
saltbjörkan Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 tänkte så småning om börja köra med aktivt kol, och undrar då om man kan köpa en innerfilter pump, och lägga kolet i där i en filter påse... borde väl gå? tänkte mig en fluval pump, då den är lättöppnad, med "snabbfattning"..drar den in 700 l/t så går ju mycekt vatten inom och renas där ju, och så får man lite mer flås i karet med... så bör amn väl även kunna göra om man nångång börjar köra emd sump? har pumpen i sumpen?länk till pumpen..http://www.akvarielagunen.se/Shop/Index.php?sArtId=4-25670de fungerar säkert själv hadde jag tängt börja använda ett ytterfilter o ha aktivitkål o fosfatremover o ett fint filter så slipper man ner i karet o klydda vrjegång man ska byta predukterna Citera
malm Postat 10 december 2008 Författare Postat 10 december 2008 Calle kom med en kamera som man kunde ta foto under vatten. givetvis skulle den testas Här kommer några undervattens bilder.. blev vissa riktigt bra, och bättre bilder går. kommar kanske fler sånna här nångång...på 3e bilder sitter Calle och beundrar karet. och man får en syn hur fiskarna ser när dom kollar ut... hehe Citera
malm Postat 10 december 2008 Författare Postat 10 december 2008 tackar tackar jonas:arna.. hehe... tog nårra till som jag inte lagt upp, får se om ajg lägger upp dem imorrn... Citera
malm Postat 11 december 2008 Författare Postat 11 december 2008 Stillga bilder malm /Nicketackar tackar Nicke. man är ju ingen proffs fotograf precis, men det var rätt lätt att ta bara man stängde av blixten.. Mh:n lös upp tillräckligt:P Citera
Abrahamsson Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Blev ju bra bilder under ytan. men jag glömde nog snöret till kameran hos dig? Citera
malm Postat 11 december 2008 Författare Postat 11 december 2008 Blev ju bra bilder under ytan. men jag glömde nog snöret till kameran hos dig?då får vi leta upp det.. jag la det på mattan där jag al kameran, men det ligger nte där nu... sambucca kanske har lekt med det?? erl flyttade du det? jag letar på lite iaf... Citera
amatören Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Hur går det med imperiatorn?? Min lämnade in tyvär! Citera
saltbjörkan Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Nä malm nu vill vi ha en uppdatering...... Bilder och info =) Citera
malm Postat 27 januari 2009 Författare Postat 27 januari 2009 tänkte faktikst vänta tills imorrn... var ju snart 2 månader sen jag al upp bilder.. idag var jag och köpte phosfat remover och aktivtkol och calcium tillskott.. tänkte försöka få min stenkorall att må bättre. just nu lever den bara men den blåser inte upp sig... men med aktivt kol och calcium så trodde dusko att den skulle ta sig igen...skrev även i SVG- syd tråden att jag kunde ha en kvälls träff mitt i veckan eftersom jag aldrig har möjlighet på helgerna. men jag ringer dig om jag ser att fler e sugna på att komma:D nu får jag först ge stenkorallen en chans att ta sig innan jag bjuder hit folk... Citera
malm Postat 28 januari 2009 Författare Postat 28 januari 2009 Eftersom björk fråga efter bilder och det var ett tag sen så slänger jag upp lite dagsfärska bilder... anemonen har satt sig helt underbart, och den är riktigt maffig. Det är en delning från RAUR´s gamla kar.anemonen har slagit rot i grottan så räkan har fått flytta ut, så han hänger alltid uppochner på det lilla "hyllplanet" istället... hehe är det någon som vet hur jag kan få min stenkorall att blåsa upp sig igen. ni ser hur liten den är på bilden, och om ni bläddrar upp till mina senaste bilder för en månad sen så är det en stor skillnad..här kommer bilderna.. Enjoy... Citera
amatören Postat 28 januari 2009 Postat 28 januari 2009 snygga bilder....snart dax att se det i värkligheten Citera
malm Postat 28 januari 2009 Författare Postat 28 januari 2009 tackar Jonas. ja du och henrik är välkommna en kväll. får bestämma vilken bara så björk och calle med kan va med, och kasnke någon annan härifrån...!? få kolla hur frugan jobbar med så kan vi passa in det så hon jobbar sent så är inte hon ivägen och tråkar ut oss.... hehe... ska kolla hennes schema ikväll så skriver jag på svg syd tråden vilka dagar som vi "slipper" henne (och hon oss) så ser vi vilken som är mest intressant... Citera
amatören Postat 28 januari 2009 Postat 28 januari 2009 nog mest att hon slipper oss he he he .....har redan sett symtom på min tjej varje gång man börjar titta på akvariumet....typ pust och stön jag går och gör nåt annat!!! he he he Citera
saltbjörkan Postat 28 januari 2009 Postat 28 januari 2009 fyfasiken malm.. detta karet bler rätt mycket snyggar en dit första om du kommer ihåg de hehe tre små stenar i botten hehe de var tider de Citera
malm Postat 28 januari 2009 Författare Postat 28 januari 2009 fyfasiken malm.. detta karet bler rätt mycket snyggar en dit första om du kommer ihåg de hehe tre små stenar i botten hehe de var tider de hade bara 2 stenar då på totalt 3,5 kilo dom finns i detta karet idag med... Tänk endå att det karet inspirera dig att starta salt, som sen inspirera mig att göra nytt försök Citera
malm Postat 21 februari 2009 Författare Postat 21 februari 2009 Kom hem från jobbet precis och såg att anemonen hade delat sigBanana manBåde positivt och negativt samtidigt...Att Anemonen delat sig är ju för jevla fräckt, och verkligen skitkul. då vet jag att den trivdes ocksånackdelen är att nu är det 2 små pluttar... innan var den stor och verkligen mäktig.. rena drömmen. nu får jag vänta och se om kloningen kommer vandra, och sen får jag hoppas dom börjar växa så dom blir lite större.Slänger upp 2 bilder på delningen och en bild före så man ser skillnaden... Citera
amatören Postat 21 februari 2009 Postat 21 februari 2009 Häftigt malm...skit skoj ju. Tack för kommentaren på min tråd. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.