Gå till innehåll

Hur infoga bild från tidigare inlägg?


Rekommenderade inlägg

Tanken med bristen på den funktion du ville ha är nog att begränsa databasens storlek genom att bara lagra samma bild en gång. Snyggast är kanske att alltid lägga upp sina bilder i galleriet, och sedan länka till galleriet från det eller de inlägg man vill göra med bilden som referens. Om man dessutom orkar göra en liten bildtext så blir ju bilder sökbar i galleriet också (och så fick jag slå ett slag för galleriet samtidigt ;) )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bristen på den funktionen verkar i så fall ge exakt motsatt effekt till det som var tänkt i så fall. Alla ni tre moderatorer erkänner ju att ni sparar om bilden dubbelt med nytt namn och säkert majoriteten av användarna här.

Har ni istället möjlighet att aktivera en funktion som möjliggör det jag efterfrågar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bristen på den funktionen verkar i så fall ge exakt motsatt effekt till det som var tänkt i så fall. Alla ni tre moderatorer erkänner ju att ni sparar om bilden dubbelt med nytt namn och säkert majoriteten av användarna här.

Har ni istället möjlighet att aktivera en funktion som möjliggör det jag efterfrågar?

:skrattar::skrattar::skrattar: Ja, jag inser det komiska i det hela när vi alla tre står på rad och beskriver "smitvägar". Låt oss undersöka saken och återkomma ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har nu fixat så att det fungerar att bifoga en bild till ett inlägg som man redan tidigare bifogat till ett annat inlägg.

Vi riskerar naturligtvis att driva upp storleken på vår totala databas (och därigenom våra driftkostnader) med detta, men vi har förtroende för att vi har en trogen skara stödmedlemmar (och annonsörer) som hjälper oss ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte riktigt så jag hade hoppats på att ni skulle lösa det.

Min tanke var att det skulle finnas ett sätt att länka så att en bild från ett tidigare inlägg kunde läggas "där nere" istället för i inlägget. Så vi slipper ladda upp dubbletter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaken: Ligger det en bild i ett inlägg som jag vill ha med i ett annat inlägg så brukar jag klicka på¨den lilla bilden. Högerklicka på bilden då den är stor välj Egenskaper. Då får man upp den länken till denna bild som är bifogad.

Kopierar denna länk och använder forums funktionen Infogabild.

Nu klistrar man in denna URL sökväg så får man med bilden igen

Skall se efter en bild å visa mer.

Denna bifogade fil har alltså adress/URL https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=24894&d=1217007034

Klickar nu på insertimage.gif och klistrar in bildens URL

attachment.php?attachmentid=24894&d=1217007034

Eller ytteligare ett sätt. Markera den lilla bilden (blir då grå suddig) Högerklicka välj kopiera

Gå in i din text högerklicka välj klistra in

attachment.php?attachmentid=24894&stc=1&thumb=1&d=1217007034 Då blir den en liten bild men större då man klickar på den

post-736-14468915820488_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...