Jaken Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Hur gör man för att infoga en bild från ett tidigare inlägg så att bilden ligger "där nere" liten och klickbar?(Hoppas inte frågan varit uppetidigare, jag har sökt) Citera
stigigemla Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Jag har gjort det den "fula" vägen. Alltså sparat om bilden under nytt namn i min dator och sedan lagt upp den på nytt. Citera
Sillen Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Min med eller så infogar jag den som länk, då visas den ju dock i inlägget. Citera
Jaken Postat 25 juli 2008 Författare Postat 25 juli 2008 Ok, då var det inte jag missade var man skulle trycka, tack. Det enkla svaret på min fråga är:-det går inte. Citera
Vargklo Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Tanken med bristen på den funktion du ville ha är nog att begränsa databasens storlek genom att bara lagra samma bild en gång. Snyggast är kanske att alltid lägga upp sina bilder i galleriet, och sedan länka till galleriet från det eller de inlägg man vill göra med bilden som referens. Om man dessutom orkar göra en liten bildtext så blir ju bilder sökbar i galleriet också (och så fick jag slå ett slag för galleriet samtidigt ) Citera
Jaken Postat 25 juli 2008 Författare Postat 25 juli 2008 Bristen på den funktionen verkar i så fall ge exakt motsatt effekt till det som var tänkt i så fall. Alla ni tre moderatorer erkänner ju att ni sparar om bilden dubbelt med nytt namn och säkert majoriteten av användarna här.Har ni istället möjlighet att aktivera en funktion som möjliggör det jag efterfrågar? Citera
Vargklo Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Bristen på den funktionen verkar i så fall ge exakt motsatt effekt till det som var tänkt i så fall. Alla ni tre moderatorer erkänner ju att ni sparar om bilden dubbelt med nytt namn och säkert majoriteten av användarna här.Har ni istället möjlighet att aktivera en funktion som möjliggör det jag efterfrågar?:skrattar: Ja, jag inser det komiska i det hela när vi alla tre står på rad och beskriver "smitvägar". Låt oss undersöka saken och återkomma Citera
Jaken Postat 25 juli 2008 Författare Postat 25 juli 2008 tack!(och så några extra ord för att komma upp i tio tecken.) Citera
Vargklo Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Vi har nu fixat så att det fungerar att bifoga en bild till ett inlägg som man redan tidigare bifogat till ett annat inlägg. Vi riskerar naturligtvis att driva upp storleken på vår totala databas (och därigenom våra driftkostnader) med detta, men vi har förtroende för att vi har en trogen skara stödmedlemmar (och annonsörer) som hjälper oss Citera
Jaken Postat 25 juli 2008 Författare Postat 25 juli 2008 Det var inte riktigt så jag hade hoppats på att ni skulle lösa det.Min tanke var att det skulle finnas ett sätt att länka så att en bild från ett tidigare inlägg kunde läggas "där nere" istället för i inlägget. Så vi slipper ladda upp dubbletter. Citera
wrang Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Jaken: Ligger det en bild i ett inlägg som jag vill ha med i ett annat inlägg så brukar jag klicka på¨den lilla bilden. Högerklicka på bilden då den är stor välj Egenskaper. Då får man upp den länken till denna bild som är bifogad.Kopierar denna länk och använder forums funktionen Infogabild.Nu klistrar man in denna URL sökväg så får man med bilden igenSkall se efter en bild å visa mer.Denna bifogade fil har alltså adress/URL https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=24894&d=1217007034Klickar nu på och klistrar in bildens URLEller ytteligare ett sätt. Markera den lilla bilden (blir då grå suddig) Högerklicka välj kopieraGå in i din text högerklicka välj klistra in Då blir den en liten bild men större då man klickar på den Citera
Jaken Postat 25 juli 2008 Författare Postat 25 juli 2008 Wrang du har missförstått det hela. Jag ville bara ha bilden där nere och slippa ha den i inlägget. Citera
Sillen Postat 25 juli 2008 Postat 25 juli 2008 Vi tyckte det var en synpunkt som var viktig att ta tag i omedelbart. Vi önskar också att det går att lösa utan att ha filer lagrade dubbelt vilket vi tyvärr inte kunde lösa nu! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.