Gå till innehåll

Vad är detta för kirurg fisk??


wrang

Rekommenderade inlägg

Okey tack Hans

gillade denna blåa då den påminner om tiden då man hadde fiskar från Tanganyikasjön

C.Frontosa

Har haft en Acanthurus coeruleus innan men såg ej ut så här då den var ungfärgad (Gul med blå doppad ryggfena). Grym fisk iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Pendlar mellan 300-700 vad jag vet. De är, tycker jag, bra mycket tåligare än många andra från samma släkte och brukar inte vara så knepiga med mat eller sjukdomar.
läcker. berätta lite om fisken Petrol

Tja, det är Dimorbs gamla firre (de flesta firrar jag har är "begagnade" hehe..). Den beter sig som kirurger i allmänhet. Den jag har gick fint tillsammans med 17 andra kirurger innan jag skar ner på antalet. Den enda gång den drabbats av prick (fast jag är osäker på om det var prick eller något annat tillfälligt) var när den var till salu (hur typiskt är det på en skala?). Nu är den vuxen och har en blå kroppsfärg förutom bakfenan som är gulaktig. Just nu går den med vuxna elegans och naso + några vuxna scopas så den är ganska lugn (tror inte den vågar att sätta någon annan på plats i karet).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...