Gå till innehåll

Dagens skratt


wrang

Rekommenderade inlägg

Är det bara jag som hoppades på att 25 borstmaskar hade gömt sig i filtret när han gladeligen stampade omkring barfota.

Du var inte ensam om att tänka på borstmaskar. Hade filtret varit från ett normalt saltvattensakvarium hade givetvis borst från borstmaskar varit ett rejält stort problem för fötterna, men det finns även ett gäng andra lägre djur med nässelgift, kalkskal, kalkrör, kalknålar, osv som också kan orsaka kliande, sticksår eller skärsår på fötterna. T.o.m. kalkflagor från kalkalger kan ge skärsår och sedan finns bakterier osv som kan orsaka inflammation i såren efteråt. *ryser* Det finns anledningar till varför jag brukar använda skyddshandskar när jag rengör filter etc från saltvattensakvarium med händerna.

Detta påminner mig om när jag var ett barn och det var ett stort nybygge av bostäder i närheten av där jag bodde. Jag och min syster lekte och hoppade samt rullade glatt omkring bland de stora mjuka balarna av glasfiberull. Det var en tidsfördröjning innan vi märkte något, men uj, uj, vad vi fick klåda i skinnet. Kändes som om huden brann över hela kroppen och intensiteten bara ökade. Blev mycket gråtande och duschande den dagen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...