Gå till innehåll

PDF om Red Sea Max kommande 250 kar och RSM 130D


Dave

Rekommenderade inlägg

Synd att de har tryckt ihop 6 rör på det viset, de hade säkert fått ut samma ljus från 3 rör med måsvingar. Hade sparat pengar på alla vis. De skulle spridit ut dem istället och satt dit måsvingar, det hade de nog vunnit mer på, både för korallers trivsel och för framtida ägare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya D modellen av 130 finns med i detta pdf, skillnaden är digital klocka bla. Sen deras kommande 250 kar som ser mkt lovande ut!

Dave

En annan sak som verkar förändrad i 130D är ytavrinningen (som ser mer ut som Lasses :), fast fortfarande svart) sen förstod jag inte om den nya uppsamlingsskålen (med justerbar höjd på röret) till skummaren bara var till 250'an eller till 130D också, isåfall kanske man ska försöka få tag på en sån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som inte syns på PDF:en är att både D modellen och 250 modellen har en glasremsa på ena sidokantenm av sumpen så att man ser vattennivån där - i mitt tycke den bästa förbättringen eftersom om man kör med ytavrinningen är nivån i sumpen kritisk.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Är det någon som vet när deras 250 kar kan tänkas finnas i butik och ungefär var det kommer att hamna i för prisläge ?

Jag kan säga så mycket som att nu till skillnad från för ca 2 veckor sedan så finns 250'an med på Red Sea MAX hemsida och förutom det så för alla oss 130 ägare så står det att den nya ytavrinningen är tillgänglig från den 19 september för uppgradering. -Tummen upp Hoppas bara att den faktiskt är lätt att få tag på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag heter Erik och har läst länge på forumet men detta är mitt första inlägg.

Angående Red Sea Max 250 så finns det med i Zoo Zajacs katalog med priset 1299:99 euro för ett helt paket. Vill man bara ha akvariet så kostar det 1074:99 euro. Jag såg dock inget i deras butik när jag var där för två veckor sedan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Guest saltishenke

Att dom inte lärt sig av alla fel på vanliga PLASTburken 130 nu när dom har haft tid på sig att förbättra sin 130D ?

Jag vet en på forumet som har ett 250 redsea kanske HAN kan yttra sig ??

För mig finns där inga förbättringar som gör att jag får en wow känsla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ett plast akvarium med dålig ventilation ,belysning ,skummare ,returpump och det låter som en mindre kraftverk och värme problem tex !

Varför köpa ett dyrt kar som man sedan måste modda och kladda med och som har dåligt glas som spricker pga påfrestningar vid front böjarna ?

Så det finns bättre alternativ med sump , riktig ,bra pumpar ,belysning mm mm.

Tex : bygga eget ,Elos ,chromis eller ett percula 90 lite stort men finns begagnat för en bra peng , modda ett lido lr ett aqualantude 260 lit kub med sump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Jag har inte testat rsm 250 men sett det live på mässa det finns en här på forumet som jag vet har ett hemma som kanske vill yttra sig i frågan ?

Jag har haft ett rsm 130 och det va som sagt inget att hurra över och jag har en polare som har ett rsm 130 D och det e inte mycket bättre som sagt.

Och detta är vad jag tycker så lyssna gärna på fler !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är dock ganska nöjd med mitt 130 som var ett av de första att komma till Sverige. Lite barnsjukdommar men nu har det gått i nästan 2 år utan problem. Fick iofs byta bägge fläktarna igår men de hade gått i två år så det bekymrar mig föga. Vad jag vet så finns inte 250 karet i Sverige och jag har också sett det på en mässa och för min del var det klart intressant och gav inte alls de vibbar som saltishenke har fått.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror Leif att du ska ta den åsikten med lite salt då han inte haft karet själv eller har testat det. Sen förstår jag honom då hans 130 inte fungerade bra för honom och 250 ser likadant ut.

Jag kommer att skaffa det vid första chans. Sen ska det filmas i HD så ni får se : )

Vart har du beställt o vad får du betala?

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...