André Postat 16 november 2009 Författare Postat 16 november 2009 Har lärt mig tålamodets grunder nu när jag har startat salt.Någon som vet hur jag får mer färg på mina spser ? Citera
Spooky Postat 18 november 2009 Postat 18 november 2009 Låga näringsnivåer är vad du söker då, dvs fosfat och nitrat. Helst obefintliga. Citera
André Postat 18 november 2009 Författare Postat 18 november 2009 nitratet ligger runt 5 och fosfat har jag ingen alls enligt testen i alla fall Citera
totto Postat 18 november 2009 Postat 18 november 2009 Hej, jättefint kar du har med fina koraller:smiley20:Någon som vet hur jag får mer färg på mina spser ?Som det nämndes innan, låga näringsnivåer, lite nitrat skadar dock inte (typ 0,2-0,5)enligt mina erfarenheter så blir färgerna "djupare" då.Ljuset är väldigt viktigt!Att alla värden är bra och stabila.Att dem bla får dem aminosyror, vitaminer och spårämnen dem behöver(kan tillsättas genom att dosera tex ultra organic och ultra min s)God cirkulation.säkert fler saker men dem här är några av dem viktigaste/Thomas Citera
André Postat 19 november 2009 Författare Postat 19 november 2009 vad har du för belysning?8x54w t5 3 vita 4 blåHej, jättefint kar du har med fina koraller:smiley20:Som det nämndes innan, låga näringsnivåer, lite nitrat skadar dock inte (typ 0,2-0,5)enligt mina erfarenheter så blir färgerna "djupare" då.Ljuset är väldigt viktigt!Att alla värden är bra och stabila.Att dem bla får dem aminosyror, vitaminer och spårämnen dem behöver(kan tillsättas genom att dosera tex ultra organic och ultra min s)God cirkulation.säkert fler saker men dem här är några av dem viktigaste/ThomasDom får en kork aminiumsyror om dagen och någon ultra bakoch div coral grow pulver som blandas upp först innan det hälls i. Citera
Anne Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Jättefint kar, hur gick det ? har du haft något öppet hus??Ser att du har en massa fina saker, skulle va skoj att se live Citera
André Postat 3 mars 2011 Författare Postat 3 mars 2011 Det var ju ett tag sen jag var här och skrev så jag tog lite nya bilder och uppdaterar det. Citera
André Postat 28 mars 2011 Författare Postat 28 mars 2011 Vad är det som tar över min blåa acopora ? Citera
André Postat 14 maj 2011 Författare Postat 14 maj 2011 Ner stängt PGA Flytt. Ev större i nästa bostad. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.