Marie_hbg Postat 2 mars 2009 Postat 2 mars 2009 Ser finfint ut! Jag och anna kommer gärna ner en runda och tittar och snackar skit. Och ni är mer än välkommna till hbg om ni vill =) Citera
André Postat 3 mars 2009 Författare Postat 3 mars 2009 snyggt Andre. Letade faktiskt upp ditt nr i förrigår och tänkte skicka sms och höra hur det gick för dig. tänkte göra det i veckan. vad heter "trädet" med de blå? får ta och komma upp till dig en dag och glo He he vi får bestämma en dag då jag kan ha ett öppet hus eller nått. Angående trädet så har jag ingen aning, jag skrev upp det på påsen när jag köpte det men glömde så klart att skriva upp det efter jag satt i det och slängt påsen. Kanske nån annan som vet och kan säga vad det är.Jätte fint akvarium! Kan man få hyra dig? ;-)Hmmmmm, det beror på vad du vill att jag ska göra Ser finfint ut! Jag och anna kommer gärna ner en runda och tittar och snackar skit. Och ni är mer än välkommna till hbg om ni vill =)Visst som jag sa till Malm innan ska försöka fixa en dag då jag ska ha öppet hus för alla som är intresserade av Salt, Sött, mig Och Kanske Langos Har Även inhandlat en Bubble Coral: Plerogyra SP tror jag den heteroch även en SPS dock har min kamera inga batterier för tillfället så dom får komma lite senare. Citera
malm Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Låter lite gott med Langos Andre:D köpte du bubbelkorallen på Zoogiganten. dom hade många fina där. både rosa och vita/gröna.. köpte själv en liten vit/grön då jag tyvärr inte hade plats för en stor rosa.. hehe... Citera
André Postat 13 mars 2009 Författare Postat 13 mars 2009 Lite nya bilderHar min lille svarte fisk som e ledaren för björnligan som består av 6 st små svarta nått fiskville alltid vara med på bild Citera
André Postat 29 mars 2009 Författare Postat 29 mars 2009 Så nu har jag fixat till mitt .xls blad så att det ändrar sig automatiskt om mina värden är utanför parametrarna lägger upp det ifall någon annan vill använda det eller så.Och lite nya koraller.senast införskaffade är-Galaxea-Montipora-Sinularia FlexiblisDock strular min kamera så jag kan inte få några bilder nu =(Akvarium.xls Citera
André Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 Tjo det har hänt lite i mitt kar nu möblerat om lite och så. Citera
Ricke Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 Snyggt!! En möblering som föll mej i smaken , Käkar din foxface mkt alger? Citera
André Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 Hade riktigt mycket trådalger och moss buskar med mera den rensa 80 kg levande sten på alla alger jag hade på ca 2 dagar och sen dess har jag inte sett nått av de alls. Sjöborren drar de flesta kalk algerna så nu är det inte helt lila längre. Citera
NephruruS Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 Hade riktigt mycket trådalger och moss buskar med mera den rensa 80 kg levande sten på alla alger jag hade på ca 2 dagar och sen dess har jag inte sett nått av de alls. Sjöborren drar de flesta kalk algerna så nu är det inte helt lila längre.trevlig info det där! Får nog eventuellt bli en sådan istället för en sjöhare för min del, är foxface kända för att vara så bra algätare som du nämner här? Citera
André Postat 25 april 2009 Författare Postat 25 april 2009 Tror det är som med Peppar mints räkorna vissa äter glasrosorna medans andra inte gör det. Citera
Jaken Postat 25 april 2009 Postat 25 april 2009 Så nu har jag fixat till mitt .xls blad så att det ändrar sig automatiskt om mina värden är utanför parametrarna lägger upp det ifall någon annan vill använda det eller så.Har du kikat på AquaCalculator?https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20999&highlight=calculator Citera
André Postat 26 april 2009 Författare Postat 26 april 2009 Nej men får väl kika på det lite mer när jag har tid. Citera
thore kjellberg Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 Hur har klarat av att hålla yta ren? Citera
Marie_hbg Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 Nej men får väl kika på det lite mer när jag har tid.Gör det, det är ett mycket trevligt program. Kan verkligen rekommendera det =) Citera
André Postat 27 april 2009 Författare Postat 27 april 2009 Hur har klarat av att hålla yta ren?Om det är vatten ytan du menar så har jag ytavrinning som tar det.Och en pump som sitter på motsatt sida och är riktad mot kammen såallt på ytan åker mot det hållet. Citera
André Postat 25 augusti 2009 Författare Postat 25 augusti 2009 Lite nya bilder, inte hänt så mycket över sommaren. Hoppas ni gillar dem. Citera
jizeta Postat 21 september 2009 Postat 21 september 2009 Den hudfärgade saken på näst sista bilden? Är det en skivanemon och i såfall vilken sort? Citera
André Postat 21 september 2009 Författare Postat 21 september 2009 Den hudfärgade saken på näst sista bilden? Är det en skivanemon och i såfall vilken sort?Det är en bubbel korall. Citera
André Postat 4 oktober 2009 Författare Postat 4 oktober 2009 Någon som vet vad dessa svarta alger är för nått och hur jag får dom att försvinna ? Citera
HyperBamse Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Jag har haft dessa svarta alger. Jag plockade bort mina så mycket jag kunde, men de forsatte att komma lite tills jag ökade vatten cirkulationen då slutade det helt. Citera
André Postat 16 november 2009 Författare Postat 16 november 2009 Då har jag fått i lite mera och här är några nya bilder Citera
_Manne_ Postat 16 november 2009 Postat 16 november 2009 fina knappar andré !! snyggt jobbat.mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.