Nizztos Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 Tänkte bygga en liten sjöborre så mina bangaiyngel har något att simma i.Har dock inte kunnat lura ut hur jag skall bygga den.När jag var liten fanns det tunna sugrör. Verkar inte längre gå att få tag på???Tråden till grästrimmers är nästan bra, men de känns för mjuka.Strån till en kvast hade varit bra, men längsta jag hittat har varit 8 cm och det tycker jag är för kort. Det finns ju andra typer av kvastar, men har bara hittat naturmaterial på dessa, annars hade det nog varit perfekt.Någon som har ett bra tips på något som är enkelt (och billigt) att få tag på. Gärna ett tips på vad jag skall fästa stråna i också. Citera
Nizztos Postat 7 september 2008 Författare Postat 7 september 2008 Svarta buntband kanske?Hmmm, god tanke. Lite grövre än jag önskat, men i brist på annat .... Citera
Clownen Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Jag tog en liten sten, klädde in den i silikon och tryckte sedan ner tandpetare i den. Funkade fint. Citera
Fredrik.g Postat 21 januari 2009 Postat 21 januari 2009 Nu är väl denna tråden förbi sen länge men behöver du tillverka fler så kolla upp pvc-svetstråd. Säljs antingen på rulle eller i 1m längder. Har för mig att det finns tråd för finlir, dvs 2 mm. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.