Gå till innehåll

Min skönhet


Botan

Rekommenderade inlägg

Botan

Tryckare är normalt väldigt personliga fiskar som är fruktansvärt nyfikna. De blir lätt handtama och äter ur handen om man vill det. Det finns dock en del baksidor med dem och en är att de lever av snäckor och eremiter om de kommer åt. Jag skaffade en mycket liten Picassotryckare till mitt RSM för ett halvår sedan och den blev hela familjens favorit för ett tag. För ett tag - ja - för den här ca 3 cm stora fisken skrämde livet av varenda eremit och snäcka och jag fick algproblem som jag aldrig har haft varken före eller efter. Jag fick ta den tillbaka till affären. När jag skaffade den var meningen att den skulle vara hemma ett tag och när den växt ur karet skulle den få ett betydligt större hem. Det måste du också vara bered på, på din bild verkar den ju inte vara speciellt stor om man jämför med clownerna men den växer - var så säker.

Speciellt svåra att sköta är de inte, inte speciellt känsliga för vattenkvalité heller och inte några "vita prick" magneter.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tyvärr hålla med Drullputt ÄVEN om det e hårt! Man skall ALDRIG ALDRIG köpa nått djur innan man vet vad dom lever på, behöver för ljus eller om dom klarar den storleken på akvariet! Vet att inpulsköp e lockande men TÄNK en extra gång innan du köper nästa gång! Jag har gjort mina misstag! Alla kommer väl ihåg när jag började med saltakvarium och köpte en anemon ( Heractia magnifika) Tror jag det va! Den dog efterom jag inte kunde uppfylla kraven. Och för att mannen som såde den till mig inte berättade att det är en av dom svåraste att hålla i ett akvarium....speciellt när man inte har MH.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men alla har vi ju gjort missar eller? Och fattar ärligt talat inte varför det alltid blir en massa påhopp..Tänk om han har funderingar på att uppgradera sen? Jag har ochså gjort mina missar då jag fick 2 st hepatus med mitt förra kar jag köpte på 160L. Nu går den ena i mitt 310L. Men den ska bort så fort jag gör om i min burk. Tror inte någon här på guiden inte har gjort fel vid något tillfälle.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att han blir stor så därför tänkte jag sälja tillbaka honom till butiken när han blir förstor. Det är ganska bra här uppe att man kan göra det. Min putsarräka och mina sjöborrar försvann i natt...vem kan vara i farten???...=0) I affären sa dom att han är lättskött men som alla tryckare kan han äta som sagt erimiter, borrar och kräftdjur. Ja ja undrar hur länge jag står ut....Tackar för tipsen!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer mera pix...

Hittade räkan...den hade bara ömsat skinn...så änn så länge är den ej uppäten. Men jag vet vad jag har att vänta mig. Har även läst att den kan vara svår att få och äta men den här rackaren äter som en varg. Har även en liten magnifica i akvariet och den äter han ej upp...så det är ju bra.

Vår clown triggerfish även kallad....Cassanda the lip stick

post-3597-14468916062863_thumb.jpg

post-3597-14468916063073_thumb.jpg

post-3597-14468916063279_thumb.jpg

post-3597-14468916063392_thumb.jpg

post-3597-14468916063566_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...