Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Får den mycket ljus så sprider den sig som kodynga på en sommaräng. Får den mindre ljus så är det samma sak fast inte lika fort. Den ska dock inte sitta i skugga.

Cirkulationen verkar inte spela någon större roll, mina växer överallt.

Postat

Ja jag gav lite till min kompis och sa att han skulle sätta det på botten på en sten i sitt akvarium. Han satte det mitt i sitt rev..Nu ett halvår senare har en kvadratmeter med xenia. Urk kommer aldrig att gå att få bort..

Postat

Ang cirkulationen; vid något tillfälle slutar den helt enkelt att "pumpa", någon fler som uppmärksammat detta?

Någon har yttrat att detta kan bero på jod-brist?

Postat

Jag fick en bit xenia som satt på en fraggsten. Försökte skrapa bort, men den tittade ut ändå. Nu har jag sprutat kokande vatten på den vid tre tillfällen och murat in den med reefbond. Tror fan det tittar ut en ny polyp i alla fall!

JAg har en annan koloni xenia som växer själv, den är väldigt fin. Men den skall hålla sig på mattan.

Postat

så dom är ganska tåliga Xenian alltså? för fraggarna ja fick ser inte så pigga ut så ja funderar på om dom ens kommer överleva, de ser inte så ut ialla fall.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...