Bengan Postat 21 januari 2009 Dela Postat 21 januari 2009 Kul att clownerna hittat varandra! Hoppas du lyckas med ynglen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Häftigt freddi .... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 2 februari 2009 Författare Dela Postat 2 februari 2009 Allt rullar på som vanligt, bytade ca 80L vatten igår då jag startade upp ett litet molly hotell på 80L. (En ny tråd kommer på detta).Fraggat ner lite Xenia idag då den började ta lite för mycket plats runt mina Riccordeor.Mina Svarta clowner som hade parat ihop sig för en vecka sedan bröt upp med varandra i ett antal dagar men de verkar nu bestämt sig för att flytta ihop. !!De verkar nu börjat finna sig till ro runt Heliofungian som jag fick med mig senast jag var hos Bengan och hälsade på !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 2 februari 2009 Dela Postat 2 februari 2009 Heliofungian har lite mer plats att bre ut sig på i ditt kar. Kul att clownerna gillar den, får se om de blir knarkarclowner som mina. De låg och suttade på tentaklerna väldigt ofta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 14 februari 2009 Författare Dela Postat 14 februari 2009 Nu har man inte uppdaterat igen på ett tag så.Men allt knallar på som vanligt i karet, en del koraller har tagit fart i växten igen efter stått stilla ett litet tag, blir inte riktigt klok på varför men det är väl så det är ??!!Det enda som stör mig lite att fast jag kör med zeovit system och doserar som man ska och allt med det så har min nitrat stigit till 15 vilket jag då rakt inte vill.Jag har legat på detta värde nu i 2-3 veckor och bla provat med att höja dosen på zeostart 2 lite men det verkar inte ge nått resultat.Men det är väl bara att kämpa på för ner ska nitraten.Om nån har någon bra ide att få ner nitraten så låt höra jag är idel öra!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 14 februari 2009 Dela Postat 14 februari 2009 Det var inge dålig fungia du fått tag på.Angående nitraten så kan du prova att hålla start och food på normaldos och enbart öka bakterierna med en dagsdos varje dag i någon vecka eller två (antar du doserar ett par ggr/v vanligen).Edit. Om man överdoserar start och/eller food så tar bakterierna det istället för nitraten. Antar det är lite mer som godis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 14 februari 2009 Författare Dela Postat 14 februari 2009 Det var inge dålig fungia du fått tag på.Angående nitraten så kan du prova att hålla start och food på normaldos och enbart öka bakterierna med en dagsdos varje dag i någon vecka eller två (antar du doserar ett par ggr/v vanligen).Edit. Om man överdoserar start och/eller food så tar bakterierna det istället för nitraten. Antar det är lite mer som godis.Tackar för detta svaret Da Trucka!!Detta visste jag inte, men ska direkt prova ditt förslag!!Jag doserar just nu 2ggr/vecka och 8droppar/gång.Kanske skulle dubbla antalet gånger/vecka till 4ggr/vecka med samma dos kanske!Fungian fick jag från Bengan i Ystad och den är jag väldigt nöjd med ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 15 februari 2009 Dela Postat 15 februari 2009 Tackar för detta svaret Da Trucka!!Detta visste jag inte, men ska direkt prova ditt förslag!!Jag doserar just nu 2ggr/vecka och 8droppar/gång.Kanske skulle dubbla antalet gånger/vecka till 4ggr/vecka med samma dos kanske!Det verkar vara det som ger bäst effekt, enligt zeovit.com och egen erfarenhet.Kör med baken 3 dar på rad och se vad som händer, har du fortfarande inte någon sänkning kör några dagar till. När det börjar gå ner, så börjar du dosera mer sällan. Jag fick ner min nitrat på det sättet.Jag kör med rekommenderad dos av food och start, och använder baken (fn 1dr/100 liter 3ggr/v) att styra nitraterna med. Ökar det så doserar jag oftare, sjunker det för mycket doserar jag mer sällan.Håller 2 i nitrat nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 15 februari 2009 Författare Dela Postat 15 februari 2009 OK Tackar !!Då ska jag börja me dbak i 3 dagar i rad och kolla vad som händer, jag doserade bak igår enl. mitt schema så då är det bara att fortsätta några dagar på det.Jag har också kört rekommenderad dos av food och start men bara kört bak 2ggr/vecka och 1 droppe/100L.Jag har försökt sträva efter åtminståne komma ner till 5 i nitrat så vi får hoppas på detta då!!Tack än en gång!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 19 februari 2009 Dela Postat 19 februari 2009 tack för titten i dag....grymt snyggt kar du har!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 19 februari 2009 Författare Dela Postat 19 februari 2009 Tack själv, det var trevligt att träffas.Hoppas fisken kommer att trivas hos dig !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 19 februari 2009 Dela Postat 19 februari 2009 Tack själv, det var trevligt att träffas.Hoppas fisken kommer att trivas hos dig !!Han känner sig nog ensam men det kommer fixas snart. Han ligger inte på rygg iaf. Kommer och köper nog fler kardinaler av dig vid ett senare tillfälle. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 19 februari 2009 Dela Postat 19 februari 2009 passar på att berätta att mina mår hur fint somhälst med =) äter de mästa man häller i karet!tackar för en Bra affär Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 19 februari 2009 Författare Dela Postat 19 februari 2009 Han känner sig nog ensam men det kommer fixas snart. Han ligger inte på rygg iaf. Kommer och köper nog fler kardinaler av dig vid ett senare tillfälle.Låter bra, det lär säkert finnas nån kvar sen också !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 19 februari 2009 Författare Dela Postat 19 februari 2009 passar på att berätta att mina mår hur fint somhälst med =) äter de mästa man häller i karet!tackar för en Bra affärKul att de funkar bra hos dig också, kul att de äter bra, förutom artemia så åt de ju lite pellets hos mig med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 29 mars 2009 Författare Dela Postat 29 mars 2009 Lite uppdatering.Min höga nitrat som jag fått ha nu ett tag verkar sakta men säkert sjunka lite men den är fortfarande alldeles för hög.Så det lär nog ta ett tag till innan den har kommit ner till den nivån jag vill ha den.Mina Bangaiier har tydligen bestämt sig för att göra ett yngelförsök igen, det var ju ett tag sedan sist, får hoppas att de går tiden ut denna gången.Annars så tuffar karet på som vanligt, det enda som tillkommit är en Elddvärg kejsare till så nu är där 2 st i karet och det verkar funka bra.Fick även med mig en fin ljusgrön flakväxande montipora från Bo "SYD" idag då jag var och hälsade på där.--Tackar så mycket för den BO-- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 april 2009 Dela Postat 5 april 2009 Tjenare! Hur går det med karet? Lite bilder hade inte suttit helt fel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 april 2009 Författare Dela Postat 5 april 2009 Tjenare! Hur går det med karet? Lite bilder hade inte suttit helt fel. Det kommer Bengan, ska bara försöka få till några bra kort !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 5 april 2009 Dela Postat 5 april 2009 hej frddi du har du fler bangaiier kvar? min ena har försvunnigt =S vet ej varför.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 april 2009 Författare Dela Postat 5 april 2009 Ja då kommer här lite bilder som jag lovade dig Bengan !!!Det blev 1 bild på akvariet och några på lite koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 april 2009 Författare Dela Postat 5 april 2009 Här kommer nån bild till som visar på lite tillväxt.Skillnaden mellan bilderna är ca 3 månader.Själv har jag inte tyckt det växt så mycket men det är ju tur att man tar något kort då och då så att man kan kolla in skillnaden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 april 2009 Dela Postat 5 april 2009 Ser mycket bra ut Freddi. Grym tillväxt på hysterixen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 april 2009 Författare Dela Postat 5 april 2009 Ser mycket bra ut Freddi. Grym tillväxt på hysterixen. Ja den växer så det knakar, synd bara att den är så ljus.Jag skulle gärna vilja ha den lite mörkare röd.Glömde skriva att den gröna flakväxande biten är från "SYD" då jag var där för en vecka sedan.Min Calustrea som jag inte fotat denna gång börjar också ta sig igen.Efter varit ner på bara 2 huvuden så är där nog 6st nu, så det börjar ta sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 april 2009 Dela Postat 5 april 2009 snyggt freddi. Helt underbara bilder...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 april 2009 Författare Dela Postat 5 april 2009 snyggt freddi. Helt underbara bilder......Tackar,Bara synd att man inte kunde få med båda Elddvärgkejsarna på samma bild !!Men det kommer väl. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.