Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag har hittat en funktion på Google jag tidigare inte kände till. Detta kanske all vet men nån kan ju ha missat det precis som jag.

Gå in på http://books.google.com/ sök på exempelvis Acropora eller Seahorse och man kan kan läsa hela böcker som inte är copyright på eller delar av sådana som är copyright på.

Mvh

Ted

Postat

Tackar ted för denna länk och tipset!

Ännu en ide att köpa en Iphone

Men givetvis är det goare med att bläddra i en bok

Postat

Där finns redan en del upphovsrätts skyddade böcker, dom kan bara förhandsgranskas med ett visst antal sidor.

Följande står på informationen om skyddat material.

Många av böckerna som du kan förhandsgranska på Google boksökning skyddas fortfarande av upphovsrätten, och de visas med tillstånd av publicister och författare. Du kan bläddra igenom titlarna med "begränsad förhandsgranskning" precis som i en bokhandel, men du kan inte se fler sidor än de som upphovsrättsinnehavaren har gjort tillgängliga.

När du har kommit upp till det högsta tillåtna antalet sidor för en bok, kommer eventuella sidor som följer att tas bort från din förhandsgranskning. Du kan beställa fullständiga kopior av böckerna med hjälp av länken "Köp boken" till höger på sidan för förhandsgranskning.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.