Vargklo Postat 9 november 2008 Dela Postat 9 november 2008 Jag har testat olika lösningar för att få en bra belysning i sumputrymmet, men inte blivit nöjd med någon av dem. Antingen är de för lyssvaga (LED) eller så rostar de. Konsekvensen är att jag tvingas sitta och lysa med en ficklampa när jag ska kika på någon tekniskt pryl långt inne i sumpen.Finns det någon som är riktigt nöjd med sin lösning? Dela gärna med dig av den! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 9 november 2008 Dela Postat 9 november 2008 skulle inte en vanlig t5 armatur med skyddplast fungera? finns ju på jula som du har i tket i garaget typ. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 9 november 2008 Dela Postat 9 november 2008 PowerCompacts är relativt tåliga och enkla att montera samt så lyser dom rätt bra...Tänker då på dom färdiga drosselkitten från tex aquapro2000.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 10 november 2008 Dela Postat 10 november 2008 Sen finns ju byggstrålkastare med kompaktrör, dom är ju tätade för utomhusbruk, så dom borde ju klara fukten.Finns från 4x9W till 3x36W, så hu rmycket ljus du vill ha går också att justera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 10 november 2008 Dela Postat 10 november 2008 Är det för algbelysning eller bara "allmän" belysning?Förstnämnda borde powercompact bulbs fungera finfint till, annars hade jag nog satsat på halogen-spots. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 10 november 2008 Dela Postat 10 november 2008 Om det bara är för att lysa upp utrymmet så kan jag rekomendera de små lysrörsarmaturer jag har. Köpta på Bauhaus och 7W vardera om jag minns rätt. Runt 150 kr per styck vill jag minnas. Har funkat klockrent i snart två år. Om du vi kan jag kolla mer precis vad dom heter när jag kommer hem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 november 2008 Dela Postat 10 november 2008 Det får du gärna göra även för min del Christer.Har iofs placerat ett 36W T8 i taket på sumpen, men inget rör däri ännu, men det hade varit kul o se alternativa lösningar samt vad de kostar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 10 november 2008 Dela Postat 10 november 2008 Jag använder sedan några månader en 13W belysning från Biltema. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 11 november 2008 Författare Dela Postat 11 november 2008 Tack för hjälpen, jag ska kolla Bauhaus/Biltema. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.