Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 4 veckor senare...
  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

här kommer en ny helbild, blir så irriterad på kameran, jag kan verkligen inte få till färgerna.

har nya lampor i belysningen iaf, radium 20k.

post-3121-14468918159324_thumb.jpg

Postat

tackar för kommentarerna!

pwin, det är ditt kar jag eftersträvar emot!

det står tyvärr en del koraller i sanden just nu som skall bort så fort jag får sålt dom.

Då kommer det nog bli en renare look.

• 4 veckor senare...
Postat

lite nytagna bilder.

har även flyttat om lite, för att få lite annat flöde nu när jag skaffade mig en pump till vortech mp40w. ruggigt nöjd får jag säga än sålänge.

här kommer iaf bilderna, hoppas ni gillar det.

post-3121-14468918347516_thumb.jpg

post-3121-14468918347692_thumb.jpg

post-3121-14468918347832_thumb.jpg

post-3121-14468918347962_thumb.jpg

post-3121-1446891834808_thumb.jpg

post-3121-14468918348195_thumb.jpg

Postat

Snyggt kar fin blandning av koraller hoppas jag kan komma på träffen hos dig vore kul att se detta live för med kamera så får man inte med det lilla extra har försökt men det vill sig inte alls med kameran.

Postat

karet har börjat hämta sig riktigt bra ifrån krashen i somras, vissa euphyllior är fortfarande lite ledsna, men dom kommer väl hoppas jag.

Sen har jag ju även lagt av med zeoviten, kändes meningslöst att köra ett system som jag ändå inte haft tid att sköta sen i somras. (pga sjukdom i familjen)

Så jag har numera gått över på att köra som Ländström kör sitt kar, den enkla metoden.

tillsätter just nu bara två saker dagligen i karet, Amino+ och Organotrace ifrån mrutzek. Vattenbyte 1 gång per vecka oxå.

Som sagt, jag kommer anordna en träff oxå, läs mer här. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=315635#post315635

Postat

Ja mitt kar det krashade i feb eller mars har förträngd det när probben gick så allt dog för ig tråkigt men nu så är det på full gång jag har mängder med eupyllior om du är intresserad.

Postat

mitt kar kraschade pga felvisande tester, både ca o mg visade bra men låg under hälften i rekomenderade värden.

jag e intresserad av några eyphyllior, mest utan den som kallas frogspawn.

E. divisa

E. paradivisa

om du kommer på träffen så kan vi säker byta med lite fraggar osv.

Postat

Det kan vi göra det jag är ute efter är att ha så många olika arter som jag bara kan få tag på tycker det är intressant med olika arter och fäger i burken.

Postat

idag var mitt projekt att göra ren skummaren,

o jisses va jag skrubba, hade isär allt, ink. pumpen.

o oj va mkt den skummar nu, hade glömt hur bra den kan skumma.

känner mig faktiskt riktigt stolt.

skummaren är en Korallen-zucht Revolution S

• 2 veckor senare...
Postat

tjena! så det var du som var där

fick med mig lite salt hem, o sen som vanligt när man är där, man kan inte låta bli att handla ngn liten fragg iaf.

så hem följde

Pocillopora verrucosa (rosa)

Seriatopora stellata (rainbow färgad)

Postat
hehe okej.

Själv har jag börjat öva på att inte handla jämnt :) men det är svårt...

När kommer bilder på fraggarna då?

skall försöka ladda kameran ngn dag o ta lite nya bilder.

Postat
Ser jättebra ut! =)

tackar, men jag själv e lååååååångt ifrån nöjd, tycker det ser förjävligt ut mot vad det skulle kunna göra.

• Skapa Ny...