_Manne_ Postat 7 mars 2009 Författare Dela Postat 7 mars 2009 har nu testat pappers tricket Jani, och gjort en "pre" enligt handboken (nikon d80) , funkade faktiskt ganska bra, ska givetvis jobba vidare på detta då det är kul o lära sig sin kamera mer o mer, gäller bara att komma ihåg allt man snurrar o trycker på.. men det kommer nog efterhand, intresset finns ju. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 18 mars 2009 Dela Postat 18 mars 2009 Hej skaffade en mellanring som man sätter mellan kameran och objektivet, bifogar ett par bilderbild 1 är samma korall som bild 2 i inlägg 119.Det är svårt att få till bilderna, det krävs lite mer träning med denna kombination, macro objektiv 100 2,8 och mellanring 25 mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 mars 2009 Författare Dela Postat 18 mars 2009 Hej skaffade en mellanring som man sätter mellan kameran och objektivet, bifogar ett par bilderbild 1 är samma korall som bild 2 i inlägg 119.Det är svårt att få till bilderna, det krävs lite mer träning med denna kombination, macro objektiv 100 2,8 och mellanring 25 mm.jag har fått låna "mellanring" som man skruvar längst fram på obektivet, kan säga att 1 på 50 bilder blev någerlunda bra.. bara suddigt annars.. var riktigt svårt fast man försökte få till ett "stativ" för att få kameran helt stilla.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 2 augusti 2009 Dela Postat 2 augusti 2009 Läste snabbt igenom tråden och tänkte ge följande tips: Då spegel som ger er möjligheten att se igenom linsen åker upp då kortet tas (med fjärrutlösare eller tidsautomatik för att minska risken för att man skakar kameran) så kan man motverka detta enkelt med att ställa in, vilket de flesta systemkamrerona idag kan, att spegeln fälls upp först då man trycker av och sen nästa gång man trycker av så tas kortet = spegeln ger ingen rörelse då den den inte åker upp och ner och ni ökar era chanser att få skarpa bilder! Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Satt och läste i denna härliga tråd tidigare idag och blev så inspirerad att jag plockade fram kameran och testade lite. Här är några av resultaten.Inställningar (Slutare, bländare, iso): 1/15s , f/9, 100Inställningar (Slutare, bländare, iso): 1/5s, f/16, 100Hittade en besökare i karet!!!Inställningar (Slutare, bländare, iso):0,5s, f/16, 100Fortsätt att lägga ut bilder med inställningar, så man kan fortsätta att hitta inspiration och glädje!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Vackra bilder, bra jobbat!!Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Bengan, trevliga bilder, vad använder du för utrustning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Bengan, trevliga bilder, vad använder du för utrustning?Canon 400D med ett EF-S 60mm macro objektiv. Jag kör alltid utan blixt. Jag saknar stativ, så jag pressar objektivet mot akvarieglaset för att minimera skakningar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Canon 400D med ett EF-S 60mm macro objektiv. Jag kör alltid utan blixt. Jag saknar stativ, så jag pressar objektivet mot akvarieglaset för att minimera skakningar.Långa slutartider men bra skärpa, du måste pressa hårt förstår jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 22 augusti 2009 Dela Postat 22 augusti 2009 Hahhaha! Ja, jag pressar ganska hårt.Har velat ha ett stativ länge nu, men ekonomin tillåter det inte. Jag fortsätter att pressa tills jag skaffar ett stativ. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 Tänkte hålla denna tråd aktiv och postar därför en ny bild.Bilden är tagen med fjärrutlösare och stativ.Bländare f/29Slutartid 1,3siso 100 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 september 2009 Författare Dela Postat 3 september 2009 Tänkte hålla denna tråd aktiv och postar därför en ny bild.[ATTACH]36548[/ATTACH]Bilden är tagen med fjärrutlösare och stativ.Bländare f/29Slutartid 1,3siso 100nu får du komma hit o hälsa på en gång bengan! ta me kameran mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 3 september 2009 Dela Postat 3 september 2009 Vi tar det vid tillfälle Manne! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 (ändrat) Nu väcker jag liv i den här tråden. Tycker det är en väldigt kul tråd. Mer bilder! Här är då en bild som jag tagit med en Nikon D40 med ett Sigma 70-300 objektiv. Ändrat 31 december 2009 av Sillen Ingen radering skedd, testade bara en sak men inget är ändrat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Läcker bild! Den ligger nu på skrivbordet. Får man fråga vad et är för fisk? Ser ut som en dvärgdrake av något slag, men tycker den är lite för tunn... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Läcker bild! Den ligger nu på skrivbordet. Får man fråga vad et är för fisk? Ser ut som en dvärgdrake av något slag, men tycker den är lite för tunn...Det är en Dendrochirus Brachypterus.Jo. Jag får ta och mata upp honom lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Fin bild oavsett! Har du någon länk till objektivet du använt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 december 2009 Författare Dela Postat 2 december 2009 Nu väcker jag liv i den här tråden. Tycker det är en väldigt kul tråd. Mer bilder! Här är då en bild som jag tagit med en Nikon D40 med ett Sigma 70-300 objektiv.döläcker blid ju.!! den har du lyckats grymt bra med...mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Fin bild oavsett! Har du någon länk till objektivet du använt?http://www.netonnet.se/art/foto/blixt-filter-och-objektiv/objektiv/objektiv-nikon/Sigma-AF70-3004-56DGNIKON%28116079,4570%29Det är min brors kamera, men han säger att detta är rätt objektiv.Det är dock jag som tagit bilden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Tackar så mycket, var just inne där och kikade lite, har tittat på det förut, som lite av ett allround-objektiv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 döläcker blid ju.!! den har du lyckats grymt bra med...mvh manneTackar, tackar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Wow cool bild!! jag hade tagit bort clownfisken, men jag e petig : )Jättefin bild!Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 2 december 2009 Dela Postat 2 december 2009 Wow cool bild!! jag hade tagit bort clownfisken, men jag e petig : )Jättefin bild!DaveHaha. Jo, nu när du säger det så kanske. Men jag är väl för lat antar jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SupraEnd Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 Vackra bilder i denna tråd! Det är bara att försöka sig på några själv snart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 december 2009 Författare Dela Postat 29 december 2009 Vackra bilder i denna tråd! Det är bara att försöka sig på några själv snart.bara att köra på fredrik.. övning ger färdigheter.. fast det tar sin tid , åtminstone i mitt fall.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.