magnus1975 Postat 30 november 2008 Dela Postat 30 november 2008 Jag undrar hur jag ska ta bort silikonrester i karet, det går nog inte att ta bort mer mekaniskt utan att repa glaset.Jag tror det finns något medel man kan lösa upp det sista med.Någon som vet vad och var man får tag på detta?Tack på förhand// Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 30 november 2008 Dela Postat 30 november 2008 Tyvärr - inget som kan lösa upp det. Ett rakblad brukar fungera. Sätt tape på ena sidan så du inte skär dig. Ta T-sprit när du fått bort all silikon och bara den feta hinnan är kvar.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 1 december 2008 Dela Postat 1 december 2008 Jag gör som Lasse men jag har även ett fuktigt hushållspapper som jag tar bort sm¨åbitar av silikonet vartefter också. Avslutar sedan med att nyttja T-sprit.OBS! Byt eakblad ofta!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 1 december 2008 Dela Postat 1 december 2008 Biltema har en silikonborttagning som fungerar. Fast jag skulle bara använda den för att tvätta skivor som jag tagit ur karet så jag kan vara säker på att få bort alla rester. Ett vanligt radergummi fungerar på det tunna sista efter kniven. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
magnus1975 Postat 1 december 2008 Författare Dela Postat 1 december 2008 Ok jag får gå och köpa rakblad och t-sprit då.Tack för hjälpen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jör.. Postat 1 december 2008 Dela Postat 1 december 2008 Pröv med heptan (kem bensin) det får det att svälla/ mjukna.Och kan då lättare tas med rakblad.Men det förutsätter att det inte är under vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
magnus1975 Postat 2 december 2008 Författare Dela Postat 2 december 2008 Ok, Karet är tomt så det kan vara värt att prova./ Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.