Gå till innehåll

Clowner försvunna ?


wizz

Rekommenderade inlägg

Kollade efter 2 av mina clowner som på ett par dagar bara försvunnit från karet.. trodde dom fallit offer -shark_smiley och blev lite ledsen :ledsen:

Men igår då jag skulle göra rent lite i burken så kollade jag ytavrinningen och konstaterade att båda simmade runt där bak.. Problemet är att få tag i dom då jag har 2st durso som sitter i vägen så med håv gick inget vidare samt det är djupt och mörkt där bak..

Tips på hur jag skall kunna åter börda dessa till karet mottages... :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fler som drabbats på samma sätt som det som Christer beskriver. Själv har jag byggt ett lock över ytavrinningen för att ta bort så mycket ljussom möjligt där samtidigt som jag inte vill att mina fiskar hoppar i.

Oavsett hur du löser problemet på sikt så tänk på att se till så att fiskar som hoppar eller droppar över inte ska hamna i grillningsläge utan att de åker ner i vattnet igen om de sprattlar.

För att lösa det akuta tror jag att du i natt ska gå dit med en ficklampa i ena handen och hoven i andra och ta dem direkt du tänder lampan för jag tror de är vid ytan då. Måste vara riktigt mörkt i rummet bara!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade samma problem med min sixline, jag släppte ner lite mat vid ytan och några sec senare så öppnade jag kranarna helt ner till sumpen så att den åkte me strömmen ner, den fick sig en liten karusell åkning men det va det enda sättet då de va för trångt att komma ner me en håv o fånga den, nu så har jag ett lock över som dom andra skrivit så det inte kan hända igen.

lycka till me fångsten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...